نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس خبر داد:

بیشترین آمار ترک تحصیل در جنوب کرمان

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با بیان اینکه بیشترین آمار ترک تحصیل کشور در شهرهای جنوب کرمان به ویژه قلعه گنج و رودبار جنوب اتفاق می‌افتد، گفت: گاهی ناتوانی خانواده‌ها در تهیه کتاب باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۳۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   احمد حمزه نماینده مردم کهنوج ، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین آمار ترک تحصیل کشور در شهرهای حوزه انتخابیه‌اش اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این حوزه انتخابیه ۳۲ هزار کیلومتر وسعت و حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که عمده این افراد روستانشین هستند.

وی افزود:‌ فواصل روستاها و شهرها در این منطقه بسیار زیاد است و همین عامل باعث تشدید محرومیت شده است و بخشی از مردم با یارانه‌های خود امور زندگی را می‌گذرانند و اولویت اول زندگی‌شان تحصیل فرزندانشان نیست.
حمزه با بیان اینکه بسیاری از مردم در این مناطق توان تأمین هزینه‌های درس خواندن مثل تهیه کتاب را ندارند، گفت: این مسئله خود از عوامل ترک تحصیل در این منطقه محسوب می‌شود.
نماینده مردم کهنوج در مجلس اضافه کرد: در برخی مناطق مثل قلعه گنج و رودبار جنوب دختران برای رسیدن به مدرسه مجبور هستند چندین کیلومتر پیاده‌روی کنند و خانوده‌ها نمی‌توانند با این مسئله کنار بیایند و همین عامل ترک تحصیل برخی دختران در این منطقه شده است.
وی به وضعیت نابسامان مدارس شبانه‌روزی در این مناطق اشاره کرد و گفت: در برخی بازدیدها مسئولان مدارس به بنده می‌گویند که در مخارج مدرسه مانده‌اند و بیشتر از هفته‌ای یکبار نمی‌توانند به دانش‌آموزان غذای گوشت‌دار بدهند.

حمزه، پوشش مدارس ابتدایی در این ناحیه را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: اما پوشش مدارس متوسطه اول و دوم مناسب نیست و این مسئله به وسعت زیاد این منطقه و فاصله زیاد شهرها و روستاها با یکدیگر مربوط می‌شود.
نماینده مردم کهنوج در مجلس ادامه داد: ۲۷ مدرسه کپری در این ناحیه وجود دارد و وضع سایر مدارس به شدت نامناسب و رو به‌ ویرانی است که حتی خانواده‌ها از فرستادن دانش‌آموزان به این مدارس بیمناک هستند.

وی به نداشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب در بیشتر مدارس قلعه‌گنج و جنوب رودبار اشاره کرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در گرمای بالای هوا به دلیل نبود خنک‌کننده در کلاس به سایه درختان پناه می‌برند و در زمستان از سرما در کلاس می‌لرزند.
حمزه خاطر نشان کرد: در شهر رودبار جنوب پس از ۳۰ سال، یک دانش‌آموز در رشته پزشکی با سهمیه مدارس محروم پذیرفته شده است و این نشان دهنده پایین بودن کیفیت اموزشی و محرومیت در این منطقه است.
انتهای پیام/

دقیانوس

ارسال نظرات