مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان:

راه اندازی کارگاه‌هایی مبتنی بر نیازهای لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: وظیفه‌داریم در کنار کارگاه‌هایی که در استان وجود دارد کارگاه‌هایی مبتنی بر نیازهای استان نیز راه‌اندازی کنیم .
کد خبر: ۸۸۹۱۳۵۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸


به گزارش بسیج از لرستان؛ رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک خرم‌آباد، بابیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در راستای ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال دارد، گفت: فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای مبارزه با غول بیکاری است.

وی در رابطه باهدف از برگزاری نمایشگاه دست آورده‌ای فنی و حرفه‌ای، افزود: هدف برگزاری دستاوردهای فنی و حرفه‌ای ایجاد انگیزش افراد برای کارهای فنی و حرفه‌ای است تا از خطری که پیش روداریم جلوگیری کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که ما نگران وضعیت آموزشی کشور و استان هستیم، بیان کرد: ترکیب آموزش‌های مختلف سبب می‌شود که تلاش مسئولان استان در راستای آموزش آن طوری که بایدوشاید نتیجه نگیرد.
وی عنوان کرد: آموزش‌های کشور باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برود چراکه متأسفانه آمار ۲۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند و 80 درصد دانش آموزان در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند که باید این آمار دانش‌آموزان بیشتر شود.
قلاوند با اشاره به این نکته که در کشورهای پیشرفته نسبت دانشجویان کارشناسی رشته‌های تئوری نسبت به تکنسین‌ها و رشته‌های آموزشی یک‌به‌هشت است، تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما هشت به یک است و کاری کرده‌ایم که تب دانشگاه رفتن و دکتر شدن همه را گرفته است.

قلاوند به تجهیزات آموزشی فنی و حرفه‌ای که در حال فرسوده‌شدن است اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک خرم‌آباد پیشانی فنی و حرفه‌ای استان لرستان است و وظیفه‌داریم در کنار کارگاه‌هایی که در استان وجود دارد کارگاه‌هایی مبتنی بر نیازهای استان نیز راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سازمان‌های پیش‌رونده در کاهش تصدی‌گری دولتی است به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز غیردولتی انجام می‌شود و امیدواریم با تجهیز شدن مراکز در این زمینه فعال‌تر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات