مدیر کل کمیته امداد استان لرستان:

حدود 135هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان است

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان گفت: حدود 135 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، میانگین خانواده‌های تحت پوشش کشور پنج درصد در حالی که در استان لرستان 10 درصد است که تقریباً دو برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۳۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جاسم محمدی فارسانی ظهر امروز در کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری استان لرستان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد با اشاره به توجه جدی کمیته امداد به مناطق عشایری، روستایی و مناطق محروم اظهارداشت:  براساس برنامه ششم موظف هستیم  60 درصد خدمات را به مناطق محروم و روستایی اختصاص  دهیم.

وی به مهاجرت روستائیان و کاهش تولید اشاره کرد و افزود: برخی از خانواده‌های روستایی که به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند کار خود را از دست می‌دهند و به تبع مشکلاتی را در شهر ایجاد می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان عنوان کرد: کمیته امداد استان لرستان برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان بخشی از اعتبارات شهرها را برای مهاجرت معکوس اختصاص می‌دهد تا رغبت بازگشت به روستا ایجاد شود.

وی به سفر اخیر فتاح رئیس کمیته امداد به استان لرستان و بازدید وی از شش شهرستان استان اشاره کرد و گفت: برنامه داریم از طریق تسهیلات و ارائه خدمات به روستائیان بتوانیم بخشی از مشکل حاشیه نشینی را حل کنیم.

محمدی فارسانی به لزوم توجه  به مسئله حاشیه نشینی در شهرها به ویژه در شهر خرم‌آباد تأکید کرد و اظهارداشت: ما باید در کنار توانمندسازی مادی توجه جدی به توانمندسازی فرهنگی و معنوی داشته باشیم.

وی  افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات مردم به دلیل فقر فرهنگی است بنابراین اگر بتوانیم در این راستا  کارها و برنامه‌هایی داشته باشیم به طور یقین مثمر ثمر خواهد بود.

 مدیر کل کمیته امداد استان لرستان نوع آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه نشین را متفاوت دانست و عنوان کرد: با توجه به تفاوت آسیب‌های مناطق حاشیه نشین می‌طلبد در این زمینه آمایش داشته باشیم.

وی عدم هم‌افزایی بین متولیان امر حوزه پیشگیری از حاشیه نشینی را یکی از چالش‌های نظام دانست و بیان کرد: جهت کاهش این آسیب‌ها لازم است همگرایی وجود داشته باشد و در کنار آن نقش مردم فراموش نشود و سازمان‌های مردم نهاد تقویت شوند.

محمدی فارسانی تعداد خانوارهای تحت پوش کمیته امداد استان لرستان را 68 هزار خانوار برشمرد و گفت: حدود 135 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، میانگین خانواده‌های تحت پوشش کشور پنج درصد در حالی که در استان لرستان 10 درصد است که تقریباً دو برابر میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: از 68 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد 45 هزار خانوار زن سرپرست خانواده است و از آنجا که بخش عمده‌ای از آنها در مناطق حاشیه نشین هستند مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات