معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

ممنوعه شدن 5 دشت لرستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه ۵ دشت دیگر لرستان ممنوعه می‌شوند، از آماربرداری منابع آبی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۲۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، نادر مختاری از آماربرداری منابع آبی استان در آینده نزدیک خبر داد واظهار داشت : این طرح با هدف شناسایی و آماربرداری از چشمه ها، قنوات، آبهای سطحی و زیرزمینی انجام می شود.

وی افزود: این آماربرداری به صورت ۵ ساله بوده که با توجه به خشکسالی های اخیر در سال جاری نیز با هدف شناسایی منابع آبی استان این مهم انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: بر اثر خشکسالی سال های اخیر دو دشت کوهدشت و رومشکان به عنوان دشت های ممنوعه معرفی شده است.

مختاری با اشاره به بحران آبی در سطح کشور و استان گفت : ۵ دشت دیگر لرستان شامل دشت های بروجرد و دورود، ازنا و الیگودرز، خرم آباد و چگنی، الشتر و دشت نورآباد در دستور کار ممنوعه شدن قرار گرفته اند که در صورت عدم همراهی مردم و به خصوص کشاورزان، این دشت ها هم ممنوعه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در دشت­ هایی که ممنوعه اعلام می ­شود با توجه به افت سطح آب زیرزمینی در آن­ها، اجازه حفر چاه جدید داده نمی­ شود و برداشت ها باید طبق قوانین تعیین شده انجام بگیرد؛ از کشاورزان و مردم این مناطق درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف آب و تغییر الگوی کشت و همچنین عدم استفاده از کشت های آب دوست، از تبدیل این دشت ها به دشت های ممنوعه و کاهش سطح آب های زیر زمینی جلوگیری کنند.

انتهای خبر/z
ارسال نظرات