رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مهریز:

آموزش بیش از هزار و هشتصد نفر در مرکز فنی و حرفه ای مهریز

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مهریز از آموزش 1860 نفر کارآموز، از سال گذشته تاکنون در این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۳۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان مهریز در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 280 هزار نفر ساعت دوره در قالب 110 حرفه آموزشی در این مرکز برگزار شد که از 1860 نفر ثبت نام کننده، 1077 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای شدند و از این تعداد حدود 12 درصد معادل 100 نفر جذب بازار کار شدند.

هادی ابویی افزود: 10 کارگاه تعمیر اتومبیل، فناوری اطلاعات، plc ، کامپیوتر، جوشکاری و کارگاه برق برای برادران و کارگاه های آشپزی، خیاطی، هنرهای تزئینی و صنایع دستی برای خواهران در این مرکز برگزار شد و در کل، کارگاه خیاطی و کامپیوتر برای خواهران و کارگاه برق و رشته های فنی برای برادران بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به کارگاه های این مرکز در بخش های آموزش ثابت، آموزش سیار در مناطق شهری و روستایی، کارگاه های جوار دانشگاه و جوار کارخانه اظهار داشت: در محله های مختلف شهر مهریز و نیز در دهستان بهادران که روستای مورد هدف بود و نیز در کلیه دانشگاه های شهرستان و برخی کارخانجات اقدام به برگزاری این کارگاه های حرفه آموزی کردیم و با استقبال خوبی روبه رو بوده است.

ابویی گفت: این مرکز در اقدامی مبتکرانه؛ با مراجعه حضوری به واحدهای تولیدی و صنعتی، دوره های درخواستی صنایع و کارخانجات، صنوف و مغازه داران سطح شهر مهریز را در قالب حرفه آموزی و آموزشی برگزار می کند و کارگران واحدهای مربوطه را تحت آموزش رایگان قرار می دهد.

وی افزود: در طرح جدید مهارت آموزی در محیط کار واقعی، با توجه به بحث اشتغال و رفع بیکاری، این مرکز با همکاری کارفرمایان و صاحبان کارگاه های تولیدی، به آموزش کارگران در همان کارگاه مورد نظر می پردازد و پس از پایان دوره آموزشی به آنها گواهینامه معتبر الکترونیکی اعطا می کند؛ همچنین این کارگران می توانند از طرف مرکز فنی و حرفه ای شهرستان، تحت بیمه مسئولیت مدنی قرار گیرند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای مهریز ادامه داد: برخلاف گذشته که برای هر دوره آموزشی یک گواهینامه صادر می شد، در حال حاضر با صدور کارت الکترونیکی برای فرد کارآموز و ایجاد بانک اطلاعات مهارتی فرد، زمینه را برای معرفی آسان تر او به واحدهای تولیدی و صنعتی جهت جذب و بکارگیری فراهم میکند.

این مسئول یادآور شد: افراد برای ثبت نام در کلاس های رایگان این مرکز می بایست دارای سن 15 سال به بالا، با مدرک تحصیلی حداقل سیکل باشند.

ابویی در مورد چارت سازمانی این مرکز گفت: در حال حاضر 7 مربی رسمی و پیمانی و 10 مربی فعال حق التدریسی در این مرکز فعالیت می کنند؛ همچنین علاوه بر کلاس هایی که مرکز فنی و حرفه ای مهریز برگزار می کند، 11 آموزشگاه آزاد در رشته های آرایش و پیرایش،خیاطی و خدمات تحت نظر این مرکز فعالیت کرده و زمینه آموزش حرفه های کم هزینه و کاربردی را در سطح شهرستان مهریز فراهم می کنند.

وی پیشنهاد داد کسانی که استخدام دولتی هستند و علاقه مند به برگزاری کلاس هایی مانند صنایع دستی، کشاورزی و دیگر حرفه های کاربردی می باشند، می توانند به صورت حق التدریسی با این مرکز همکاری داشته باشند.

ابویی به موفقیت های کارآموزان این مرکز از سال 88 تاکنون و کسب دو مدال طلا و برنز در رشته آجرچینی و نیز دو مدال برنز در رشته های تاسیسات، تهویه و تبرید، در مسابقات ملی مهارت اشاره کرد.

وی پیرو منویات مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تاکید کرد: اشتغال و حرفه آموزی یکی از اهداف اصلی این مرکز است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، در زمینه آموزش و حرفه آموزی کارآفرینان و افراد جویای کار و در جهت ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، این مرکز با بسیج سازندگی تفاهم نامه ای امضا کرده است.

این مسئول درخصوص بیمه صنعت و ساختمان و نیز بیمه قالیبافی عنوان کرد: لازم است علاقه مندان در آزمون های ادواری این مرکز شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره آموزش مهارت آموزی این مرکز را دریافت کنند و بعد از آن با همکاری تامین اجتماعی و با پرداخت یک سوم حق بیمه می توانند از مزایای این بیمه ها بهره ببرند.

ابویی افزود: مسئولان با نهادینه کردن فرهنگ کار و اشتغال در مدارس و دانشگاه ها، جوانان را به سمت کارآفرینی و اشتغال سوق دهند و اگر جوانان ما درکنار تحصیل به مهارت آموزی حرفه های مختلف و مورد نیاز جامعه روی آورند، بخش بزرگی از مشکل بیکاری در شهرستان مهریز حل می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مهریز، از دیگر فعالیت های انجام گرفته در این مرکز، به برگزاری کلاس های ایمنی و بهداشت برای کارگران کارخانجات در قالب آموزش روش های اطفاء حریق و نیز امداد و نجات و آشنایی با دستگاه های صنعتی که نیاز به آموزش دارد و نیز برگزاری کلاس های کمک های اولیه با همکاری هلال احمر، همچنین برگزاری آزمون های ادواری تایید صلاحیت شغلی افراد، ارائه مشاوره شغلی و شناسایی استعداد ها و رغبت ها در انتخاب شغل اشاره کرد.

وی در پایان از فرماندار و امام جمعه شهرستان به سبب همراهی با این مرکز در برگزاری کارگاه های حرفه آموزی و انجام فعالیت های آموزشی قدردانی کرد.

ارسال نظرات