مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان در جمع خبرنگاران :

فراگیری 30 هزار لرستانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: ۳۰ هزار لرستانی در قالب سند آموزش مهارتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرامی‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۵۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسبج از لرستان ، رحمان قلاوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هرساله در هفته منتهی به ششم مرداد که هفته مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است، جشنواره معرفی آموزش های فنی و حرفه ای در سراسر کشور برپا می شود، اظهار داشت: ششم مرداد سالروز تأسیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز ملی مهارت و کارآفرینی نیز از آن یاد شده است.

وی افزود: این اداره کل برنامه های متنوعی برای این هفته درنظر دارد و تمام سعی خود را برای ترغیب مردم به هدایت فرزندان شان به سمت کارگاه های آموزشی انجام خواهیم داد تا با آشنایی جامعه هدف و ایجاد انگیزه لازم برای انتخاب رشته های مهارتی به جای رشته های نظری، به تدریج در تعدیل نسبت وارونه ای که بین آموزشهای نظری و فنی در بین دانش آموزان وجود دارد نقش آفرینی کنیم.

قلاوند تنظیم سند اشتغال استان را یکی از کارهای خوب صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد و گفت: با هدایت و راهنمایی های استاندار سند اشتغال استان زودتر از بسیاری دیگر از استان ها تهیه و بلافاصله برای اجرایی شدن ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا این اداره کل نیز با هدایت ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سند آموزش مهارتی خود را تدوین کرده و به تفکیک به مراکز آموزشی شهرستان ها ابلاغ کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان خاطر نشان کرد: در سند اشتغال استان، برنامه ریزی هایی برای اشتغال بالغ بر ۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در سال ۹۶ در استان درنظر گرفته شده است و این اداره کل سند آموزش مهارتی خود را در راستای پشتیبانی سند اشتغال استان از نیروی انسانی ماهر، برای آموزش حدود ۳۰ هزار نفر در استان تنظیم کرده است تا اهدافی که در سند اشتغال استان ترسیم شده اند، به راحتی قابل دستیابی باشند و نیروی انسانی مورد نیاز با ضریب اطمینان بیشتری برای بازار کار آماده شوند.

قلاوند سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از سازمان های پیشرو کاهش تصدی گری بخش دولتی عنوان کرد و گفت: آموزش های این سازمان در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می شوند و حدود ۵۳ درصد از آموزشهای مهارتی استان در قالب بخش غیر دولتی در ۳۰۰ آموزشگاه آزاد استان انجام می گیرد

ارسال نظرات