اجرای برنامه کاروان امام هشتم در 15 شهرستان مازندران انجام می شود

جشن‌های زیر سایه خورشید در 34 کشور خارجی و 150 شهر که به‌طور همزمان در 31 استان و 700 شهر و روستای کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۳۳۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمداسماعیل امامزاده در نشست خبری به‌مناسبت دهه کرامت، با اشاره به دهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، اظهار کرد: افتخار همه ما خادم امام رضا بودن است که اوج فعالیت‌های فرهنگی این استان در دهه کرامت است.

وی بیان کرد: در دهمین سال از جشن در کشور از سال 86 آغاز شد مازندران از سال 93 به این جمع پیوست و به یمن تلاش‌های جوانان مازندرانی در سال 93 رتبه 13، در سال 95 رتبه هشت و در 95 رتبه چهار به‌دست آوردند که همچنان ادامه دارد.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران ادامه داد: با شکل‌گیری نمایندگان در استان‌ها مسؤولیت کمیته فرهنگی اجتماعی دفاتر به عهده دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید گذاشته شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 15 شهرستان برنامه اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید در 34 کشور خارجی و 150 شهر که به‌طور همزمان در  31 استان و 700 شهر و روستای کشور برگزار می‌شود.

امامزاده تصریح کرد: 6 هزار برنامه فرهنگی و 3 میلیون بسته فرهنگی شامل نمک و نبات متبرک که از بسته‌های تبلیغی هستند که به تعداد بیش از 3 میلیون توزیع می‌شود.

وی افزود: در این جشن‌ها بیش از 200 برنامه به مرحله اجرا درآمده و با همکاری 30 تشکل مردمی انجام می‌شود علاوه بر این، بیش از 70 هزار بسته متبرک هم توزیع می‌شود.

 سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران با اعلام اینکه در دهه کرامت میزبان 3 کاروان رضوی خواهیم  بود، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است بیش از 100 هزار نفر در جشن شرکت کنند.

این مسؤول یادآور شد: از برنامه‌های پیش‌بینی شده دیدار با خانواده شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، جانبازان و معلولان، ائمه جمعه، کارگران بی‌بضاعت، بیماران صعب‌العلاج و دیدار از بیماران در بیمارستان‌ها، زندانیان و خانواده‌های محروم است.

امامزاده با بیان اینکه مهم‌ترین این برنامه‌ها در سه شهر ساری، تنکابن و بهشهر در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: توزیع بسته‌های حمایتی و کمک به بیماران سرطانی به مبلغ 100 هزار تومان، ارائه 400 میلیون تومان خدمات به مستمندان، فرستادن اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم برای منطقه سه هزار تنکابن و گروه‌های جهادی که دارای رویکرد سلامت باشند بوده که حدود 980 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کاروانی شامل مبلغان، مداحان و خادمان  هر کاروانی سه نفر که حضورشان در سال‌های اخیر جلوه جذابی به جشنواره بخشید، امسال هم وارد استان شده و استقبال رسمی از آنها پنج‌شنبه در فرودگاه دشت‌ناز انجام می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران ادامه داد: آغاز رسمی برنامه‌ها از 9 مردادماه در شهرهای ساری، بهشهر و بابل و 10 مرداد در بابلسر، نکا و بابل در 11 مرداد در جویبار ،گلوگاه و آمل 12 قائم‌شهر، بهشهر و تنکابن و در روز جمعه در توابع چهاردانگه، سوادکوه محمودآباد، نور و ایزدشهر و در مجموع  200 برنامه با 25 عنوان برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به برنامه حمایتی تأمین جهیزیه، گفت: این برنامه برای 100 نفر و به مبلغ 300 میلیون نفر دختران دم‌بخت درنظر گرفته شده است.

امامزاده بیان کرد: در حوزه اشتغال در مناطق محروم برای به‌وجود آوردن فرصت‌های شغلی مناسب برنامه‌هایی داریم  و برای کمک به دانش‌آموزان مستضعف بودجه درنظر گرفته شده و اعزام به شهر مقدس را برای 500 نفر مشهد داشتیم. 

وی یادآور شد: برای رفع مشکل مسکن از ظرفیت خادم یاران استفاده می‌شود که برای تأمین مصالح ساختمانی و حمایت از اردوهای جهادی به‌صورت تخصصی برنامه در نظر گرفته شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران در پایان گفت: همچنین طرحی نو در 18 استان به‌ویژه مازندران با عنوان محرومیت‌زدایی کامل از یک دهستان در استان که در مازندران روستای انتخابی دهستان سه هزار تنکابن بوده که پیش‌بینی‌های انجام شده بیانگر صرف بودجه 10 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی این روستا است با کمک‌گیری ظرفیت استانی طی سه سال قرار است انجام شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها