یک تولیدکننده بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

بانک‌ها نقش موثر خود در اقتصاد مقاومتی و تولیدمحوری را دنبال کنند

رضا رضاپور گفت: بانک‌ها به دلیل نقش خاصی که در اقتصاد و تولیدمحوری دارد می‌تواند در صورت عملکرد مطلوب خدمات خوبی را ارائه دهد.بهره برداری از پتانسیل‌های کشورمان نقش موثری در فعال سازی واحدهای تولیدی دارد.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۱۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

رضا رضا پور یک تولید کننده بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک‌ها به دلیل نقش خاصی که در اقتصاد و تولیدمحوری دارد می‌تواند در صورت عملکرد مطلوب  خدمات خوبی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه به رغم مقررات موجود، بازهم بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند افزود: نظام بانکی کشورمان فاقد راهکارهای منسجم بوده است و بانک‌ها دچار یکسری خودسری مالی شده است که در آن منابع مالی کشور قرار گرفته است. ریسک اعتباری در بانک ها منجر به مشکلات گسترده بانکی ، ریسک بازار می‌شود. از اینرو باید آمادگی کافی برای تغییرات در نظام تولیدی ایجاد شود.

این تولید کننده بسیجی خاطر نشان کرد: خروج منابع مالی کشورمان دچار یک سری تنگناها و مشکلات خاصی شده است.  لذا مدیریت مالی باید در فضای خاصی مدیریت شود تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه پول عظیمی در بانک ها  سرمایه گذاری خودسرانه‌ای انجام شده است از اینرو در مسیر تولیدی و تولیدات داخلی قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: بهره برداری از پتانسیل‌های ایجاد شده در کشورمان نقش موثری در فعال سازی واحدهای رضا تولیدی دارد.

این تولید کننده بسیجی در خاتمه افزود: حفظ دارایی‌های بانکی باید در مسیر ایجاد کسب و کار سودده قرار بگیرد. تا از این طریق مشکلات واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند. از اینرو ضعف در برخی قوانین  و مقررات نظارتی منجر به عدم مدیریت بهینه اقتصادی کشورمان می‌شود.

ارسال نظرات