برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در دهگلان

مراسم جشن میلاد کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر در شهرستان دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۲۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت مراسم جشن میلاد کریمه   اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) مراسم گرامیداشت روز دختر به همت بسیج خواهران سپاه  و امور بانوان شهرستان در حسینیه رستگاران این شهرستان و با حضور جمع کثیری از دختران و زنان برگزار شد.

 

در این مراسم ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان ضمن تبریک دهه مبار ک کرامت اظهار داشت: روز دختران فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه کامل اخلاق و اخلاص است.

 

 وی افزود: روز ملی دختران فرصتی جدید برای بررسی جایگاه و امکانات دختران جامعه است، دخترانی که مادران فردا هستند و تربیت صحیح آنها تضمین موفقیت جامعه آینده است.

 

 ماموستا محمدی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگی دختران را حفظ عفت و پاکدامنی دانست و گفت: این ویژگی در لحظه به لحظه زندگی معصومین مشاهده می‌شود و باید مورد توجه ویژه ما قرار گیرد.

 

 

امام جمعه دهگلان گفت: باید دختران ما سیره حضرت معصومه (س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند و باید ضمن رعایت احکام اسلامی در صحنه‌های مختلف جامعه همپای پسران فعال و کوشا باشند و اهمیت نامگذاری روز دختر به دلیل قدرشناسی از منزلت و جایگاه دختران است.

 

 وی اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب از ویژگی های یک دختر مسلمان است و دختران جامعه ما می بایست با تاسی گرفتن از فاطمه معصومه (س) ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده و در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن بایستند.

 

 ماموستا محمدی با تاکید بر لزوم توانمندسازی بانوان در سطح شهرستان افزود: توانمندسازی منجر به حضور سازنده بانوان در جامعه می شود.

 

 وی لزوم احیای فرهنگ اصیل و با ارزش ایرانی در بین خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان و علی الخصوص دختران در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش‌های اجتماعی به‌ منظور احیای فرهنگ اصیل ایرانی در بین خانواده‌ها توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات