کارآفرین طارمی:

متاسفانه دولت از کارگاهها صنعتی حمایت نمی کند

کد خبر: ۸۸۹۳۰۷۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارآفرین طارمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان گفت: علیرضا چراغی متولد سال1357 شهرستان طارم دهستان گیلوان هستم و بعد از سوم راهنمایی برای ادامه تحصیل به تهران رفتم که بعد از شروع جنگ به عنوان بسیجی وارد عرصه جهاد و دفاع مقدس شدم.

علیرضا چراغی با شاره به شروع کار خود افزود: تقریبا 20 سال پیش که در جلسه ای در حضور مقام معظم رهبری حضور داشتم ایشان توصیه کردند که آینده بچه های شما با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد شد و این یک انگیزه برای من شد و در آن شب با بچه های خودم مشورت کردم که درسی بخوانید و کاری انجام دهید که سربار دولت نباشید و هم اینکه برای دیگران شغل ایجاد کنید و دیگر اینکه زیتون شهرستان طارم به نام رودبار به فروش می رسیدو افراد سودجو خیلی از پول های کشاورزان را نمی دادند و این دلایل باعث شد که وارد این کار شوم.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه بیماری شیمیایی من عود کرد در سال 82 تصمیم گرفتم که به شهرستان طارم بیاییم و در آن سال کار خود را با یک کیلو زیتون پرورده در خانه خودم شروع کردم و آن یک کیلو را به ده قسمت 100 گرمی تقسیم و برای فروش به یک مغازه در تهران فرستادم.

کارآفرین طارمی تصریح کرد: بعد از این روز به روز بیشتر و بیشتر شد و در سال 86 تقریبا بعد از 2 سال دوندگی یک زمینی در گیلوان گرفتم و کار خود را به صورت رسمی در سال 91 شروع کردم.

چراغی افزود: در این شرکت زیتون پرورده در سایز ها و طعم های مختلف به صورت صنعتی درست و در بازار استانهای تهران،تبریز، اصفهان، مشهد،خرم آباد،کردستان،اردبیل و ارومیه برای فروشعرضه می شود.

وی با توجه به توسعه کار خود اظهار داشت: مردم طارم پول های خود را در خارج از استان مثل آپارتمان سرمایه گذاری می کنند که من مخالف این کار هستم و برعکس این کار را انجام دادم و آپارتمان خودم را در تهران فروختم و در این راه سرمایه گذاری کردم و در حال توسعه شرکت هستیم که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با اشاره به نقش و اهمیت گسترش اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: با اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در بخش اشتغال می‌توان به میزان چشم‌گیری بیکاری را کاهش داد و جهاد اقتصادی به معنای شروع حرکتی موثر برای ساختن بنیان آینده ایست که امروز برای هر ایرانی یک آغاز است، شروع زندگی در شرایطی بهتر و ایده‌آل است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است و بخش خصوصی بدون شک برترین بستر، برای همراهی مردم به عنوان اصلی‌ترین ارکان مقاومت درجامعه، برای ضدضربه کردن اقتصاد در برابر تحریم‌هاست.

این کارآفرین طارمی با بیان اینکه این شرکت سهامی خاص با همت اعضای خانواده ام راه اندازی شده و در حال ساخت این مجموعه هستیم اظهار داشت: علاوه بر فرآوری محصول زیتون پرورده به سمت ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات تولیدی شهرستان طارم در حرکت هستیم گفتنی است در این مجموعه بطور مستقیم برای 20 نفر اشتغال ایجاد شده است.

چراغی به تسهیلات دریافتی از بسیج سازندگی سپاه ناحیه طارم اشاره کرد و افزود: مبلغ 90 میلیون تومان بنام خود و دوتن از اعضای خانواده ام که در این مجموعه مشغول بکار هستند وام اقتصاد مقاومتی دریافت کردم در حالیکه با این مبالغ مجموعه ای راه اندازی نمی شود فقط 200 میلیون تومان برای راه اندازی این مجموعه و مقدار 500 میلیون تومان هم جهت خرید و راه اندازی دستگاههای جانبی هزینه شده است.

وی گفت: متاسفانه این مبالغ برای شرکتی مثل این شرکت ناچیز می باشد و نمی توان با این حمایت ها کاری رو از پیش برد.

چراغی با اشاره به حمایت نکردن دولت از این کارگاهها صنعتی افزود: در حال حاضر ما با مشکل گازوئیل مواجه هستیم و سهمیه ما را نمی دهند.

این فعال اقتصادی گفت: توصیه ام به کسانی که بدنبال اشتغال هستند اینست که بنده اعتقادی به بیکاری در شهرستان طارم را ندارم چون این منطقه خودش کار تولید می کند بنابراین (خواستن توانستن است) با توکل بر خدا ، تلاش و پشتکار و اتحاد خانواده می شود در زمینه رشد اقتصاد کشور گام برداشت.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس یکی از عوامل موفقیت در کار را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: شرایطی در کشور ما وجود دارد که بیشتر معامله ها از طریق چک ، قرارداد و توافقی انجام می شود بنابراین خدا را سپاس در این زمینه توانستیم اعتماد فروشندگان محصول را جلب کنیم.

وی با توجه به صدور محصول تولیدی به داخل و خارج از کشور ایران اظهار داشت: این مجموعه هم اکنون فروش و بازاریابی محصولات خود را با برند آیتونا بصورت مویرگی در شهرهای داخلی ایران انجام می دهد و در حال رایزنی با کشور خارجی روسیه می باشد.

چراغی با بیان اینکه شهرستان طارم مهد اقتصاد مقاومتی است افزود: عمده مشکل در زمینه اعمال اقتصاد مقاومتی رکورد اقتصادی است گسترش این امر در کشور نیاز به همت مسئولان و حفظ نقدینگی دارد.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام عظمای ولایت بنام سال ( اقتصاد مقاومتی – تولید اشتغال) اظهار داشت: بنا به فرموده آن حضرت باید خودمان تولید و مصرف کنیم و روی پای خود بایستیم.

این کار آفرین فعال تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تولید ، فرآوری و رونق بازار محصولات داخلی تلاش مضاعف نماییم و علاوه بر داخل به خارج کشور هم محصولات تولیدی صادر شده تا سود این محصولات عاید کشور ایران گردد تا بتوانیم در مقابل تحریمها مقاومت کنیم.

ارسال نظرات