خطیب نماز جمعه هرات:

بازگشت قدرتمند به غنی سازی،پاسخ قاطع به نقض برجام است

خطیب نماز جمعه هرات گفت: تنها موضع و واکنش جمهوی اسلامی ایران در نقض برجام بازگشت به غنی سازی،تجهیز نیروگاه های هسته ای و حضور در صحنه،توسط مردم است.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۹۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته ضمن سفارش رعایت تقوای الهی به نمازگزارانگفت: بر طبق فرموده اولیای الهی هر کس که تقوا پیشه کند،خداوند برای اوآینده درخشانی رقم خواهد زد و آنچه را که دوست ندارد برایش تغییر داده و سعادت و خوشبختی را نثارش خواهد کرد.

حجت الاسلام جعفری در ادامه به مقوله ولایت پذیری اشاره و خاطرنشان کرد: ولایت پذیری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچون دیگر امور عبادی دارای مراتب مخصوص است.ولایت در مکتب اسلام از چنان جایگاه والایی برخوردار است که، بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند.

وی افزود: شرط همنشینی با امامان معصوم و اهل بیت پیامبر(ص) این است که ولایت را قبول داشته باشیم ومراد از پذیرش ولایت،منحصر به زبان نیست و باید در همه عرصه ها و موقعیت ها از رهبری تبعیت محض داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه هرات به قضیه برجام اشاره و اظهار داشت: نمونه بارز عدم ولایت پذیری، در مسئله برجام رخ داد که نمایندگان مجلس در عرض بیست دقیقه مفاد این سند را تصویب و تمام خط قرمزها و شروطی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در این مسئله نادیده گرفته شد و نتیجه آن امروز با تشدید تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برای همگان علنی شد.

حجت الاسلام جعفری گفت:وظیفه دولت و دستگاه‌های دیپلماسی به ویژه هیئت نظارت این است در برابر تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه آمریکا که نقض آشکار برجام است مواضع قاطعانه‌تری عمل کند و به اقدامات عملی برای تقابل دست بزند.

وی تاکید کرد: تنها موضع و واکنش جمهوی اسلامی ایران در نقض برجام بازگشت به غنی سازی،تجهیز نیروگاه های هسته ای و حضور در صحنه توسط مردم است.

خطیب نماز جمعه هرات با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسئله انسانی و دینی محسوب می‌شود، تصریح کرد: علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین ان است که اولا یک وظیفه دینی و اسلامی است و دوما تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه هرات گفت: مسئله فلسطین موضوعی فراموش نشدنی است و بهترین محور برای وحدت مسلمانان است و برتمام جهانیان وظیفه است تا از مسلمانان فلسطین حمایت کنند.

حجت الاسلام جعفری با با بیان اینکه ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش ‏های فنی و حرفه ‏ای‏ نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به مقوله کارآفرینی است وآموختن مهارت های جدید است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار