درحاشیه نمازجمعه این هفته میبد صورت گرفت:

اعتراض جمعی از کارگران کارخانه کاشی احسان میبد

جمعی از کارگران کاشی احسان میبد در راستای عملی نشدن وعده کارفرما و مسئولین شهرستان وپرداخت نشدن حقوق معوقه خود در نماز جمعه این هفته تجمع نمودند.
کد خبر: ۸۸۹۳۳۷۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این کارگران معترض با حضور درمصلی آیت الله اعرافی، خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود از مسئولین شدند.

شاکر نماینده کارگران در این خصوص بیان داشت: 5 سال است که مدیران کارخانه خون ما را درشیشه کرده اند. صاحب کارخانه در کشور ازبکستان کارخانه تولیدی ایجاده کرده که برداشتهای بی رویه از منابع مالی کارخانه کاشی احسان باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

وی افزود: کل مسئولان شهر در جریان مشکلات کارخانه و کارگران هستند اما اقدام عملی صورت نگرفته است. در میبد تعداد زیادی کارخانه تولید کاشی وجود دارد ولی دو کارخانه این کارفرما با مشکل روبرو هستند. در این زمینه نامه نگاری فراوانی با نماینده مجلس، مسئولان و استانداری شده است که در این زمینه مسئولین می گویند حق با شماست ولی پیگیری جدی برای رفع مشکلات نمی کنند.

نماینده کارگران کاشی احسان میبد در رابطه با معوقات کارگران اظهار داشت: از نوروز تا الان فقط 1 میلیون تومان به کارگران داده اند بیمه کارگران نیز تمدید نشده است اگر بیمار شویم پولی برای دکتر رفتن نداریم. سال گذشته به نماینده میبد در مجلس شورای اسلامی مراجعه و نامه داده ایم گفت که پیگیری می کند ولی اقدامی صورت نگرفت. از شنبه هفته گذشته تولید تعطیل شده و کارگران سرگردان هستند و متاسفانه کسی این ماجرا را پیگیری نکرده است.

وی بیان کرد: کارخانه داران زمان قطعی برق و گاز و بطور کلی مشکلات کارخانه برای رسیدن به اهدافشان و تحت فشار قرار دادن مسئولان از کارگران استفاده می کنند ولی توجهی به مشکلات آنها ندارند. گاهی مواقع هم دیده می شود کارخانه دار برای پرداخت نکردن مالیات، حق بیمه و گرفتن وام از دولت از این اوضاع بهره برداری می کنند.

شاکر گفت: این کارخانه یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک شهرستان میبد محسوب می شود 25 سال سابقه و 200 نفر کارگر دارد. کارگران خانواده دارند،هزینه دارند مدتی است که شرمنده خانوادهایمان هستیم. با توجه به رفع نشدن مشکلات و وعده های توخالی مجبور به تجمع شدیم. در همین زمینه تعدادی از کارگران با سابقه بخاطر اعتراض از کار بیکار شده اند و همکنون هم می خواهند تعداد دیگری را از کار اخراج کنند. اعتراض حق کارگر است، اگر در مملکت آزادی است حق ما رابدهند.خانه کارگر استان هم فقط حرف است و آنها فقط به فکر تامین منافع شخصی خود هستند.

وی ادامه داد: 5 سال است که این مشکل را داریم مسئولین سال گذشته آمدند و قول دادند که مشکلات را حل کنند اما اتقاق خاصی نیفتاد و در مواردی هم اوضاع بدتر شد. ظرف 2 سال 7 مدیرعامل در کارخانه تعویض شده و لی مشکلات همچنان پا برجاست. نمی دانیم چه زمان می خواهند مشکلات ما را بطور اساسی حل کنند. در صورتیکه به گفته خود کارفرما از برج 6 سال گذشته تا الان 18 میلیارد کاشی فروخته اند ولی نمی دانیم چرا حق ما را نمی دهند.


ارسال نظرات