مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

پيش‌بینی برداشت بیش از 46 هزار تن طالبي، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم

يش بيني مي شود امسال حدود 46 هزار و 900 تن طالبي، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم برداشت شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۷۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون عمليات برداشت محصولات طالبي، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم آغاز شده و در سال زراعي جاری اين محصولات در مجموع یک هزار و 550 هكتار از اراضي زراعي این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

مجتبی اسکندری با بیان اینکه پيش بيني مي شود امسال حدود 46 هزار و 900 تن طالبي، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم برداشت شود، افزود: ارزش ريالي اين میزان محصول حدود 431 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد یک هزار و 600 نفر از بهره برداران شهرستان طارم از طريق كشت و كار محصولات طالبي، خربزه و هندوانه كسب درآمد مي کنند، اظهار داشت: همه ساله برداشت این محصولات در شهرستان از اواخر تير ماه آغاز شده و تا اواخر شهريور ماه ادامه مي يابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: با توجه به كيفيت بالاي محصول توليدی شهرستان طارم، همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان زنجان به ساير استان هاي كشور نيز ارسال می شود

اسکندری خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در زمینه زراعت محصولات فوق می توان به تامين نهاده ها، برگزاري كلاس هاي آموزشي، آموزش هاي انفرادي، بازديدهاي كارشناسي و ارائه توصيه هاي فني و تنظيم بازار اشاره کرد.

وی بیان داشت: یکی از طرح های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در سال زراعی جاری در زمینه بهبود تولید محصولات طالبي، خربزه و هندوانه، ترویج کشت نشای گلدانی این محصولات بوده است که از مزایای این روش کشت می توان به زودرسی، کشت بوته های سالم در مزرعه اصلی و در نتیجه یکنواختی و تراکم مناسب و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد: در سال زراعی جاری تعدادی ارقام جدید مربوط به محصولات فوق به صورت نشایی و به طور آزمایشی در شهرستان کشت شده است که در صورت عملکرد مناسب، تعدادی از این ارقام برای کشت گسترده در منطقه توصیه خواهد شد.

اسکندری ارقام مورد كشت محصول طالبي در شهرستان طارم را آناناسي و آتشي و رقم خربزه در این شهرستان را مشهدي برشمرد و اضافه کرد: یو اس نیز رقم مورد کشت هندوانه است.

ارسال نظرات