خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:

توزیع بیش از یک هزار دستگاه سرمایشی در مناطق محروم آذربایجان شرقی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک هزار و 261 دستگاه سرمایشی بین خانواده‌های تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و روستایی استان توزیع شده است، گفت: این سیستم های سرمایشی شامل یک هزار و 155 پنکه و 106 کولر آبی بوده که بین خانواده های محروم استان توزیع شده است.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۶۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار با اعلام اینکه برای تهیه دستگاه‌های سرمایشی بیش از 180 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: بر اساس سیستم نیازسنجی و با اولویت بندی خانواده‌هایی که نیاز ضروری به این وسایل داشته اند، لوازم سرمایشی بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه گرمای هوا در تابستان امسال موجب شده است تا نیاز خانواده‌های تحت حمایت به وسایل سرمایشی را برطرف کنیم، گفت: مددجویان ساکن در مناطق محروم استان همواره نیازمند لوازم سرمایشی و گرمایشی هستند و کمیته امداد با کمک خیران استان می کوشد نیازهای ضروری آنان را تامین کند.

خالد سیار با اشاره به اینکه 82 دهستان و یک هزار و 694 روستا در مناطق محروم قرار دارند، افزود: مناطق محروم استان با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت مشخص شده‌اند که به دلیل بالا بودن ضریب محرومیت، لازم است تمهیدات گسترده‌تری برای رفع مشکلات خانواده‌ها و کمک به توسعه این مناطق انجام شود.

وی با اعلام اینکه 16 هزار و 671 خانوار تحت حمایت با جمعیتی بیش از 30 هزار مددجو در مناطق محروم استان سکونت دارند، گفت: پنج ‌هزار و 224 خانوار تحت حمایت در مناطق محروم با ضریب هشت محرومیت زندگی می کنند که بیش از سایر مددجویان نیازمند رسیدگی هستند.

سیار با بیان اینکه کمیته امداد استان توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های ساکن در مناطق محروم است تا علاوه بر رفع مشکلات مددجویان، آنان بتوانند با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود به خودکفایی کامل دست یابند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه برخی از خانوارهای نیازمند تحت حمایت این نهاد فاقد وسایل اولیه و ضروری منزل برای ادامه زندگی هستند، گفت: خیران همچون همیشه یاری رسان کمیته امداد برای تامین وسایل ضروری زندگی خانوارهای نیازمند هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها