برگزاری میزگرد آسیب‌های اجتماعی در سنندج

دومین میزگرد آسیب های اجتماعی با حضور بانوان فرهیخته در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۰۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در دومین میزگرد آسیب‌های اجتماعی که با حضور بانوان فرهیخته استان برگزار شد گفت: زنان امروزه با حضور در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که توانایی فعالیت در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارند و حضور آنها در مراکز دانشگاهی برای تحصیل بیانگر جایگاه و منزلت آنان است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیلات و افزایش سطح سواد بانوان باید به تربیت درست فرزندان منجر شود تا بتوانند افراد مفیدی به جامعه تحویل دهند.

وی زن و مرد را مکمل یکدیگر خواند و بیان کرد: زن و مرد باید عیب‌های همدیگر را بپوشانند و زمینه موفقیت همدیگر را فراهم کنند تا بتوانند در کنار هم به موفقیت برسند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در این میزگرد با اشاره به انگیزه بسیاری از بانوان برای ادامه تحصیل و اشتغال اظهار کرد: زنان باید بدانند که هر شغلی در شان آنها نیست و تن به انجام هرکاری ندهند.

فاطمه سهرابی بیان کرد: در صورتی زنان باید به عرصه‌های کاری ورود پیدا کنند که شرایط مناسبی برای حضور زنان داشته باشد.

وی یادآور شد: زنان در صورتی که قدر خودشان را بدانند شان و جایگاه‌شان در جامعه حفظ خواهد شد.

عضو جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در این جلسه تحصیل را از نیازهای زنان در جامعه برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی ما حقوق زنان را احیاء کرد و به آنها شان و منزلت بخشید.

ناهید همتی اضافه کرد: هر کدام از ما در جامعه حقوقی داریم و باید برای رفع نیازهای خود تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: همه افراد جامعه طالب کسب علم هستند چرا که علم یک نیاز است و باید برای رفع این نیاز به دنبال کسب آن بود تا به موفقیت‌های بیشتر نیز دست یافت.

سوسن اسدی دیگر عضو جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت تحصیل بانوان جامعه بیان کرد: بانوان تحصیلکرده در جامعه می‌توانند فرزندان بهتری تربیت کنند.

وی افزود: تا زمانی که تحصیل زنان به تحکیم بنیان خانواده آسیب نرساند زنان می‌توانند به تحصیلات خود ادامه دهند و فرزندان خود را بهتر پرورش دهند.

در ادامه این میزگرد سایر بانوان عضو جلسه نیز نظرات خود را در خصوص فعالیت اجتماعی و تحصیلات بانوان اعلام کردند.
 

گفتنی است، دومین میزگرد آسیب‌های اجتماعی با موضوع کار و تحصیل بانوان به همت اداره تبلیغات اسلامی سنندج برگزار شد و موضوع میزگرد نخست نیز حجاب و عفاف بانوان بود.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات