نماينده ولي فقيه در استان اردبيل:

فلسفه زكات، تأمين نيازهاي ضروري فقرا و نيازمندان است

جلسه شورای زکات با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای این شورا در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۲۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ؛ آيت الله سيد حسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در اين جلسه با اشاره به اينكه فلسفه زكات، رفع مشكلات و نيازهاي ضروري خانواده‌هاي نيازمند و اقشار آسيب پذير جامعه است، گفت: استان اردبيل داراي ظرفيت بسياري در جهت پرداخت زكات است كه مي‌توان با استفاده از اين ظرفيت پاسخگوي بخش گسترده‌اي از نيازهاي مستمندان بود.

وي با بيان اينكه در هزينه كرد زكات بايد رسيدگي به امور فقرا در اولويت قرار گيرد، افزود: لازم است اعضای شوراي زکات استان با برنامه‌ریزی هدفمند و دقيق در جهت رفع مشكلات ضروري نيازمندان گام بردارند و برطرف ساختن مسائل آنان را در رأس فعاليت‌هاي خود قرار دهند.

آيت الله عاملي با اشاره به اينكه آثار و بركات پرداخت زكات در جامعه، بيان كرد: عدم پرداخت زكات موجب بلا و خسران در جامعه مي‌شود كه ضرورت دارد علما، فضلا و طلاب علوب ديني بيش از پيش مردم را در اين زمينه آگاه سازند.

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينكه باید همواره در مدارس، دانشگاه‌ها و جوامع علمی در مورد پرداخت زكات بحث شود، گفت: نياز داريم تا اين فرهنگ از دوران كودكي و نوجواني در بين دانش آموزان ترويج شود تا آنان هم از همان دوران به فكر فقرا و افراد بي‌بضاعت باشند.

وي با اشاره به اينكه تلاش براي زكات مستحبي نيز بايد به شكل گسترده‌تري تبليغ و ترويج شود، افزود: نهادينه شدن فرهنگ پرداخت زكات مستحبي در بين صنعتگران و كارخانه‌داران مي‌تواند كمك شاياني را در جهت خشكاندن ريشه محروميت و فقر از جامعه به انجام رساند.

در ادامه اين جلسه، حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه اردبيلي‌هاي خير بيش از چهار ميليارد و 374 ميليون ريال در سال‌جاري زكات پرداخت كرده‌اند، گفت: خيران بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال زكات واجب و نزديك به دو ميليارد ريال نيز زكات مستحبي پرداخت كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه از يك‌هزار و 728 روستا در استان، 880 روستا مشمول اقلام پرداخت زكات هستند، بيان كرد: يك‌هزار و 500 عامل افتخاري در جهت ترويج و تبليغ زكات در شهر‌ها و روستاهاي استان با كميته امداد همكاري دارند.

ارسال نظرات