در نشست سالانه قرارگاه شهید علم الهدی یزد مطرح شد:

تلاش مسئولین دانشگاهی استان برای حضور حداکثری دانشجویان در حماسه اربعین/ لزوم کیفیت بخشی به اردو های راهیان نور

نشست سالانه قرارگاه شهید علم الهدی استان با حضور جمعی از مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رؤسای دانشگاه ها، مسئولین بسیج دانشجویی و مسئولین نظام وظیفه به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون کاروان ها دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی و اردوهای راهیان نور برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۴۲۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در ابتدا این جلسه حسین یکتا عضو هیئت مدیره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به برکات اردوهای راهیان نور و تاثیر آن در جامعه به خصوص در قشر جوان افزود:کیفیت بخشی به این اردوها و ایجاد شرایط حضور هرچه بیشتر و بهتر دانشجویان در این اردوها باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حماسه عظیم اربعین حسینی، این پیاده روی میلیونی را پیش زمینه اتفقات عظیمی در جهان دانست و با بیان اینکه در سال گذشته حدود هزار و ۷۰۰ نفر زائر از کشورهای اروپایی در این حماسه عظیم حسینی حضور داشتند تصریح کرد: تا حدود ۵ هزار نفر از مسلمانان اروپا برای حضور در پیاده‌روی اربعین امسال ثبت نام کرده اند و شرایط حضور آن‌ها فراهم‌شده است.

یکتا در پایان به تأثیرگذاری این حماسه عظیم در عرصه جهانی و بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: بی‌تردید این حضور ده‌ها میلیونی که هرسال پرشورتر می‌شود چیزی جز معجزه نیست.

در ادامه حاضرین با بیان گزارشات سال گذشته بر لزوم تداوم و کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی متنوع در دانشگاه ها تاکید کردند و مقرر شد تا تمامی مسئولین جهت حضور حداکثری دانشجویان در حماسه اربعین حسینی اهتمام ویژه داشته باشند و شرایط حضور دانشجویان بیشتری نسبت به سال گذشته فراهم شد.

در این جلسه مقرر شد تا در سال تحصیلی پیشرو شرایط حضور حداقل ۵ درصد از دانشجویان استان، یعنی حدود ۴ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور فراهم شود.

صدور مجوز خروج برای دانشجویان پسر بدون وثیقه نقدی همچون سال گذشته با محوریت بسیج دانشجویی و با همکار نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ی شهدای دانشجو استان در دانشگاه فرهنگیان، برپایی نمایشگاه و استفاده از آثار ارسالی دانشجویان به جشنواره ادبی هنری رویش از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است در پایان از مسئولین و دانشجویان فعال در اردوهای راهیان نور و پیاده روی اربعین سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار