خبرهای داغ:
با قدرت سه کلیو وات؛

نخستین نیروگاه خورشیدی خانگی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در آیین افتتاح این نیروگاه گفت: این نیروگاه با قدرت سه کیلو وات در محدوده امور برق باغمیشه شرکت توزیع نیروی برق تبریز به بهره برداری رسیده و متصل به شبکه سراسری برق است.
کد خبر: ۸۸۹۴۵۹۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاظمی با تبیین نیاز های کشور به انرژی های نو و اهداف آن افزود: یکی از مشکلات پیش روی دنیای صنعتی امروز، آلایندگی محیط و گرمای ایجاد شده ناشی از سوخت های فسیلی است که صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی های ناشی از آن از اهداف راه اندازی این مولد های تجدیدپذیر خورشیدی با تولید انرژی پاک، به شمار می آید.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اجرای این طرح به لحاظ پدافند غیر عامل و تمرکز زدایی از نیروگاه های بزرگ نیز دارای اهمیت ویژه ای است .

کاظمی از دیگر مزایای راه اندازی این سامانه ها به قابلیت نصب سریع، پایین بودن هزینه نگهداری، اشتغالزایی، بازگشت سریع سرمایه و تضمین تولید برق اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت و عملکرد این شرکت در زمینه انرژی های نو، افزود: طی سال های اخیر 175 کیلووات سامانه انرژی خورشیدی در مساجد و مدارس شهرستان تبریز توسط این شرکت نصب شده است.

کاظمی بیان کرد: علاوه بر این سامانه، چهار مشترک دیگر نیز برای مجموع 220 کیلووات از طریق ساخت سامانه تولید برق خورشیدی موفق به اخذ مجوز شده و در مرحله نصب می باشند.

وی افزود: درخواست سه مشترک دیگر نیز جمعأ به ظرفیت 140 کیلو وات در دست بررسی می باشد و رسیدن به رقم بالاتر با همکاری مشترکین دیگر امکان پذیر خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: امیدوارم روزی همه پشت بام خانه ها، ادارات و پارک ها تبدیل به نیروگاه خوشیدی شود.

محمد صادق پورمهدی تاکید کرد: این طرح شاید در ظاهر کوچک باشد ولی بسیار با اهمیت بوده و مدیریت ارشد استان نیز از چنین اقداماتی حمایت می کند.

وی افزود: هم اکنون کشورهای پیشرفته دنیا از انرژی ها پاک و به اصطلاح سبز استفاده وسیعی می کنند و مانیز باید به این سمت حرکت کنیم.

عملیات ساخت نیروگاه فوق از اوایل سال 96 آغاز و در مدت سه ماه به پایان رسیده و برای ساخت آن حدود 210 میلیون ریال از طرف سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

در راستای سیاست های تشویقی وزارت نیرو برای حضور گسترده تر بخش خصوصی در عرصه تولید برق، نخستین واحد نیروگاه خورشیدی خانگی آذربایجان شرقی توسط معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها