مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد چهار هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان در سال جاری

ایجاد چهار هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های این نهاد طی سال جاری در حوزه اشتغال و خودکفایی است.
کد خبر: ۸۸۹۴۶۵۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد مبتنی بر نیاز خانواده‌های تحت حمایت به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: در تلاش هستیم با فعالیت اثربخش در حوزه فقرزدائی نیازهای جامعه هدف را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و منابع داخلی کمیته امداد برطرف کنیم.

هدایت صفری بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اولویت کاری کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدائی و خدمت‌رسانی به جامعه هدف است، افزود: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اشتغال مددجویان و ایجاد درآمد پایدار برای خروج آن‌ها از چرخه فقر از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه توانمندسازی است.

وی استعدادیابی، مشاوره شغلی، آموزش ، اعطای تسهیلات ، نظارت و بازاریابی را مؤلفه‌های ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و اظهار داشت: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌گیری از شاخص‌های پایدارسازی موجب می‌شود شغل ایجادشده برای جامعه هدف از پایداری بالائی برخوردار باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای دو هزار و ۲۴۸ مددجوی زنجانی شغل ایجادشده ، گفت: برنامه‌ریزی‌شده است در سال جاری برای چهار هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان شغل جدید ایجاد شود.

وی به اختصاص اعتبار ۳۵۶ میلیارد ریالی در بخش اشتغال‌زائی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال جاری خبر داد و افزود:مبلغ پیش‌بینی‌شده در این بخش از محل بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه و اعتبارات بانکی تأمین می‌شود.

صفری رویکرد کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف را اجرای طرح‌های نو و ابتکاری اعلام کرد و گفت: کشت گیاهان داروئی از جمله طرح‌های اجرائی موردنظر در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خوشه سازی در بخش اشتغال در قالب ایجاد مجتمع‌های خدماتی ، رفاهی و اقتصادی را از طرح‌های نو اجرائی در این نهاد در سال جاری عنوان کرد و افزود: بازارچه‌های دائمی فروش و عرضه محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از دیگر برنامه‌های موردنظر در حوزه اشتغال است.

صفری به ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی طرح‌های اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۳۶۵ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته از این خدمات در حوزه اشتغال بهره‌مند شده‌اند.

وی به توانمندسازی و خروج هزار و ۸۰ مددجوی زنجانی از چرخه حمایت این نهاد در سال گذشته با ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت : برنامه‌ریزی‌شده است امسال نیز ۱۰ درصد از جامعه هدف این نهاد توانمند و از بدنه حمایتی امداد خارج شوند.

ارسال نظرات