مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان :

برپایی نمایشگاه امور فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در زنجان

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این ایام برگزاری نمایشگاه فرهنگی است، این نمایشگاه در قالب ارائه عملکرد امور فرهنگی و به ویژه ترویج سنت حسنه وقف اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۷۵۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برپایی نمایشگاه امور فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در زنجان خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های دهه کرامت در 40 بقعه متبرکه در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طی سال برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه این اداره کل بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای ترویج معارف دینی و قرآنی است، افظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای بیش از 50 برنامه فرهنگی در سال گفت: این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف و با هدف بصیرت‌افزایی اجرایی می‌شود.

نیکنام با بیان اینکه همزمان با دهه کرامت نیز برنامه‌های مختلفی در استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در این ایام اغلب بقاع متبرکه استان زنجان میزبان برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این ایام برگزاری نمایشگاه فرهنگی است، گفت: این نمایشگاه در قالب ارائه عملکرد امور فرهنگی و به ویژه ترویج سنت حسنه وقف اجرایی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تجلیل از امامزادگان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت است، گفت: امسال همچنین در این ایام جشن ولایت در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

نیکنام در ادامه از برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها در همه شهرستان‌ها در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه امسال 40 بقعه متبرکه میزبان جشنهای دهه کرامت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مردم از برگزاری این برنامه‌ها بسیار بالا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر اینکه استفاده بیش از پیش از ظرفیت بقاع متبرکه یکی از اولویت‌های این اداره کل است، گفت: با توجه به اینکه بقاع متبرکه مرکز ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی است از همین رو وظیفه مهم مردم در عصر حاضر ادای دین به امامزادگان با نشان دادن محبت و مودت به اهل بیت و فرزندان آنها است.

وی با اشاره به اینکه روز ملی امامزادگان در واقع روز حضور مردم در این بقاع برای تکریم این امامزادگان مکرم و معظم است، تصریح کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان باید تلاش لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه به عمل آید.

ارسال نظرات