خبرهای داغ:
نویسنده کتب دفاع مقدس و فعال فرهنگی در گفتگو با بسیج:

توجه به فرهنگ توجه به داشته های ملت/ فرهنگ مقاومت جزو دارایی ماست

نویسنده کتب دفاع مقدس و فعال فرهنگی توجه به فرهنگ را توجه به داشته های جامعه و ملت دانست و گفت: توجه به این داشته ها جامعه را از شیفتگی به زرق و برق فرهنگ ملل دیگر مصون می دارد.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۹۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

رضا قلیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: توجه به فرهنگ موجب پایبندی افراد به گذشته خود و تقویت کننده نکات مهم و اساسی و قابل احترام جامعه است و بی توجهی به آن موجب ترویج فرهنگ مبتذل و سقوط جامعه می شود چراکه فقط ظاهری فریبنده دارد.

وی اظهار داشت: کسی که فرهنگ خود را نشناسد و آن را پاس ندارد، شیفته و فریفته زرق و برق فرهنگ که نه، بی فرهنگی دیگران خواهد بود و در نتیجه آن، عمده ضرری که می بینیم، از دست دادن بخش اعظم جامعه و دفن یک فرهنگ پرافتخار و آمیخته با آمیزه های دینی است.

نویسنده کتب «مشک های خالی»، «با تو می مانم»، «چشمان عاشورایی» و ... با بیان اینکه از دست دادن فرهنگ یعنی چشم پوشی از ارزش ها و دل سپردن به چیزهای بی رگ و ریشه است، اضافه کرد: فرهنگ مجموعه ای از ارزش هایی است که از گذشته ها به عنوان دارایی به ارث رسیده و جزو افتخارات و غرور یک ملت است.

قلیزاده فرهنگ مقاومت را جزو همین دارایی و ارزش ها خواند و بیان کرد: مقاومت در برابر ظلم و ستم و زیاده خواهی زورگویان جز فرهنگ ما ایرانیان است که همیشه در مقابل کسانی که خواستار تحمیل فرهنگ بی فرهنگی شان در میان جامعه ارزشی ما بودند، ایستاده است.

معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت عامل تقویت فرهنگ عمومی جامعه است همچنان که هشت سال دوران دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت را در ایران در میان دیگر ملل آزادیخواه دنیا نیز به وجود آورده و در واقع می توان گفت فرهنگ پرافتخار ما مدیون فرهنگ مقاومت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها