مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان :

حدود ۲۷ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون بین ۲۶ تا ۲۷ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار نفر واجد شرایط هستند.
کد خبر: ۸۸۹۵۴۴۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آ شتاب شامگاه دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان به اجرای طرح کارورزی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بین ۲۶ تا ۲۷ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۲ واحد پذیرنده این فارغ‌التحصیلان شناسایی‌شده‌اند، افزود: کارفرمایانی که نسبت به پذیرش این کارورزان اقدام کنند از ۲ سال معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما معاف می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه به تصویب ۱٫۵ میلیارد دلار اعتبار در حوزه اشتغال روستاییان اشاره کرد و گفت: سهم استان لرستان از این میزان ۳٫۹۶ درصد است که اعتباری حدود ۷۹۲ میلیارد تومان است.

آشتاب عملکرد استان در تحقق سند تولید و اشتغال لرستان را قابل دفاع دانست و بیان داشت: برای تحقق این سند تا تاریخ اول مردادماه امسال سهم آورده متقاضیان بخش خصوصی، دولتی و بانکی استان ۹۷۹ میلیارد تومان بوده است که این سرمایه‌گذاری موجب ایجاد ۲ هزار و ۵۰۶ شغل ثبت‌شده در سامانه رصد شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶ درصد تعهدات برنامه تولید و اشتغال استان در سال ۹۶ اجرایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه دینامیک اشتغال استان اجرایی شده است، گفت: منتظر پرداخت سهم بانک‌ها در سند تولید و اشتغال استان هستیم و به‌محض ابلاغ، پذیرش طرح و پرداخت به متقاضیان انجام می‌شود.

ارسال نظرات