عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت مکلف به اجرای طرح پزشک خانواده در کشور است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: پزشک خانواده در کنار پرونده الکترونیک سلامت و راهنمای بالینی از جمله مواردی است که در قانون برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده و وزارت بهداشت مکلف به اجرای آن است.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۳۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از  کوثرخبر، بشیر خالقی در گفت وگویی با  درباره اجرای پزشک خانواده در استانها اظهار کرد: مجلس در قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به اجرای سیستم ارجاع در سراسر کشور کرده است تا همه مردم بتوانند از خدمات پزشک خانواده برخوردار شوند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پزشک خانواده چند سالی است در استان های فارس و مازندران اجرایی شده است در زمان اجرا نیز نقاط قوت و ضعف زیادی داشته است حال قرار است استان گلستان نیز ازظرفیت اجرای طرح پزشک خانواده بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: پزشک خانواده در کنار پرونده الکترونیک سلامت و راهنمای بالینی از جمله مواردی است که در قانون برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده و وزارت بهداشت مکلف به اجرای آن است.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید نقاط ضعف اجرای پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران را شناسایی و آن ها را رفع کرده و نقاط قوت این طرح را تقویت کند تا مشکلی در زمینه اجرای نظام ارجاع در استان گلستان وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید سیستم ارجاع در سایر استان ها نیز شکل اجرایی به خود گیرد زیرا این طرح می تواند به کنترل هزینه های بهداشت و درمان و مدیریت هزینه بیماران کمک زیادی کند.

ارسال نظرات