مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

باید علاوه بر اینکه از حضور زنان در محیط های کار و جایگاه های مدیریتی حمایت شود

باید علاوه بر اینکه از حضور زنان در محیط های کار و جایگاه های مدیریتی حمایت شود بلکه برنامه های ویژه ای برای توسعه حضور آنان در راستای تعدیل محیط های اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۶۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم گرامیداشت دهه کرامت و جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان و کارکنان سازمان روز یکشنبه هشتم مرداد ماه جاری در سالن اشراق این سازمان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه کرامت به جایگاه بالای بانوان در جامعه اسلامی اشاره کرد و ارتقای جایگاه زنان و دختران را از مهم ترین شاخص های توسعه دانست.

ماهرخ بلوری به حضور فزاینده دختران در دانشگاه ها و ارزش آفرینی علمی و فرهنگی آنان در جامعه اشاره و با بیان اینکه حضور زنان در محیط های کار موجبات نظم و مسئولیت پذیری را فراهم می سازد، تصریح کرد: باید علاوه بر اینکه از حضور زنان در محیط های کار و جایگاه های مدیریتی حمایت شود بلکه برنامه های ویژه ای برای توسعه حضور آنان در راستای تعدیل محیط های اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طبق آخرین سرشماری انجام گرفته در سال 95 ، بیش از نیم میلیون از جمعیت استان زنجان را جامعه زنان تشکیل می دهد که نزدیک به یک دوم آن مربوط به زنان و دختران کم تر از 29 سال است.

بلوری زنان را سرمایه های ارزشمندی برای استان دانست و افزود: هر کدام از زنان و دختران با حضور در خانواده، جامعه و حکومت می توانند نقش اساسی را در راهبری جامعه به سمت آینده مطلوب ایفا کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه دختران جوان بایستی نقش روشنگرانه، عاطفی و هوشمند خود را در حفظ انسجام و کیان خانواده ایفا کنند، عنوان کرد: سلامت جسم و جان دختران جوان برای توسعه پایدار جامعه بسیار حیاتی است تا به عنوان زن خانواده بتوانند پناهگاه امنی برای فرزندان و مرد خانواده باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت دهه کرامت، یکی از مهم ترین چالش های جامعه را آسیب های اجتماعی دانست و بر ضرورت امید آفرینی در بین آحاد مردم بویژه جامعه زنان تاکید کرد.

سید بیوک موسوی تصریح کرد: ایجاد امید و نشاط در بین جوانان یکی از مهم ترین اهداف و وظایف دولت، دستگاه های اجرایی و رسانه های جمعی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب، فضایی امیدآفرین و به دور از هنجار های اجتماعی در جامعه به وجود آید.

گفتنی است، در پایان این مراسم کارگاه آموزشی_ تخصصی مشاوره قبل از ازدواج با حضور صغری کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، روانشناس و مدرس دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظرات