عضو هیأت رئیسه مجلس:

انسجام کنونی نمایندگان ملت تأمین کننده منافع هرمزگان است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا با گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف نشست‌هایی را در قالب مجمع نمایندگان هرمزگان برگزار خواهیم کرد تا برنامه‌های آنان پیرامون توسعه هرمزگان و نگاه آنها به آینده استان‌ماه را مورد بررسی قرار دهیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۶۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بندرعباس اظهار کرد: مجموعه اولویت‌هایی برای توسعه هرمزگان در ابعاد مختلف مطرح است که باید نگاه وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف را پیرامون این اولویت‌ها و نگاه‌شان به توسعه هرمزگان و ... را بشنویم تا در خصوص رای اعتماد به آنان بتوان اظهار نظر کرد.
 

وی افزود: انتظار ما این است که دولت دوازدهم بیش از هر دولت دیگری به سرمایه‌های انسانی و طبیعی هرمزگان توجه داشته و مسیر توسعه هرمزگان را هموار کند. انتظار داریم تا نقش ملی هرمزگان در توسعه کشور جدی‌تر گرفته شود و سهم استان از درآمدهایی که برای کشور بدست می‌آورد به خودش بازگردد تا بتوانیم محرومیت‌های هرمزگان را در زمان کوتاهی جبران کنیم.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس به شاخص‌های کلی مورد توجه نمایندگان ملت برای رای اعتماد به گزینه‌های پیشنهادی دولت اشاره و تصریح کرد: ما معتقدیم که وزرای پیشنهادی باید جرأت و جسارت لازم برای اتخاذ روندهای کلان برای ایجاد تحول در ساختار مدیریتی خود را داشته و از نیروهای کاردانی در ترکیب آینده وزارتخانه‌های خود استفاده کنند و همین طور در برابر خواست مردم نیز پاسخگو باشند و اجازه ندهند فرصت بزرگ خدمت در کشور از دست برود.

 

آشوری عنوان کرد: ما با چالش‌های بزرگ اقتصادی مواجهیم و انتظار مردمی که رای بزرگی به آقای دکتر روحانی دادند، این است که اهتمام همه وزرا بر رفع چالش‌های اقتصادی کشور و ارتقای بهره‌وری در جامعه بوده و فرصت‌های برابری در اختیار همه مردم قرار گیرد تا بتوانند معیشت مطلوبی داشته و به رفاهی که شایسته آنان است، دست یابند.

 

نماینده مردم بندرعباس گفت: بیکاری یک ابرچالش برای هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی است. ما در قالب برنامه ششم توسعه کشور برای غلبه بر این چالش عظیم که پیش روی هر خانواده ایرانی است، دولت را ملزم کرده‌ایم که سالانه بالغ بر یک میلیون شغل را در گستره کشور ایجاد کند. ایجاد این حجم از اشتغال با وسعت عظیم کشورمان و فرصت‌های عظیم خدادادی در نقاط مختلف آن میسر خواهد بود اما به یک عزم ملی در سطح تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ادارات نیاز دارد که انسجام میان وزرای دولت دوازدهم در این میان بسیار مهم و ضروری است.

 

وی ساختار عریض و طویل بروکراسی اداری را در کشور یک چالش مهم دیگر در برابر دولت دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی با شرایط موجود از حد محدودی فراتر نخواهد رفت و اگر بخواهیم یک تحول بزرگ را در کشور زمینه اقتصادی ایجاد کنیم، باید ریل‌ها و مسیرهای توسعه اقتصادی تغییر کند.

 

آشوری خاطرنشان کرد: تحریم‌های دشمنان بر علیه ملت ایران اگر چه موضوع جدیدی نیست اما باید در دولت دوازدهم به شکل ویژه‌ای برای مهار آنها برنامه‌ریزی شده و وزارت خارجه در این زمینه با همکاری دیگر دستگاه‌های اقتصادی و وزارتخانه‌های مرتبط تحرک هر چه بیشتری داشته باشد. ما نیاز داریم تا رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای دیگر با تحرک و برنامه‌ریزی‌ بیشتری نسبت به گذشته برای جذب سرمایه‌های خارجی و همین‌طور یافتن بازارهای هدف برای محصولات ایرانی همت کنند.


ارسال نظرات