اقتصاد مقاومتي چرخ زندگي بانوي پارسياني را مي چرخاند

بانوي كارآفرين پارسياني توانسته با همت خود و با فعاليت در زمينه پرورش قارچ، نه تنها چرخ زندگي خود را بچرخاند بلكه گامي ارزنده در راستاي عملي كردن اقتصاد مقاومتي بردارد.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۹۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری هرمزگان اقتصاد مقاومتي مفهومي است كه اين روزها به‌عنوان راه گشاي برون رفت اقتصاد كشور از وضعيت نابسامان و سست كنوني بيان مي‌شود و توجه به توليدات داخلي، استفاده از نيروي كار و سرمايه داخلي و توجه خاص به توليد كالاهاي اساسي و محصولات زيربنايي، مهم‌ترين مؤلفه‌هاي اقتصاد مقاومتي‌اند.

اقتصاد مقاومتي به عنوان يك الگوي پيشرفت در اقتصاد خانواده، از اهميت خاصي برخوردار است و در صورتي كه با تلاش و پشتكار همراه شود، مي تواند چرخ هاي زندگي را تحرك بخشد و در كمترين سطحِ خود، باعث اشتغالزايي و كسب درآمد براي يك خانواده شود.

فرزانه منفرد، توليد كننده و كارآفرين شهر كوشكنار از توابع شهرستان پارسيان كه با تفكر اقتصاد مقاومتي و تلاش و پشتكار توانسته با ايجاد فضايي در حياط منزلِ خود، به فعاليت توليد و پرورش قارچ بپردازد و با اشتغالزايي براي خود، دوست و خانواده اش، از پيچ و خمِ مشكلات اقتصادي عبور كند.

منفرد درباره اين فعاليتش به خبرنگار ما مي گويد: به دليل علاقه اي كه به كار توليد داشتم، پرورش قارچ را با هدف كارآفريني و كسبِ درآمد براي خود و خانواده ام انتخاب كردم.

بانوي كارآفرين پارسياني از اشتغالزايي ۲ نفر به صورت مستقيم و ۱۰ نفر ديگر به صورت غير مستقيم خبر داد و افزود: به ازاي هر تن كشت، ۳۰۰ كيلو قارچ توليد و برداشت مي شود.

وي اجراي اين پروژه را مقرون به‌صرفه دانست و افزود: كساني كه مي‎خواهند در چنين پروژه‎هايي ورود كنند از طريق آموزش مي‎توانند علاوه بر درآمدزايي براي خود و خانواده، ديگران را نيز به مشاركت اقتصادي دعوت كنند.

منفرد با بيان مشكلات و موانع پيش روي اين توليدي، گفت: با وجود اينكه برخي مغازه داران و مردم از محصولات توليدي استفاده مي كنند ولي هنوز فروش كم يكي از دغدغه هاي پيش رو است و عدم وجود يك سردخانه نيز بر اين مشكلات افزوده است.

بانوي كارآفرين پارسياني وجود فضاهاي مناسب، تسهيلات بانكي به صرفه، حمايت ارگانهاي مربوطه و بازاريابي مناسب به منظور توسعه كارگاههاي پرورش قارچ درشهرستان را ضروري دانست و گفت: اقتصادمقاومتي نياز به حمايت مسئولين و عزم و اراده جوانان جوياي كار با يادگيري مهارتهاي شغلي مانند پرورش قارچ و… دارد و بسيج سازندگي جهت حمايت از اين توليدي و تقويت آن، وعده پرداخت تسهيلات با بهره كم را داده است.
ارسال نظرات