خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان همدان :

مدیریت خانه مطبوعات از بیرون را نمی‌پذیرم/ مشکلات رسانه‌ها باید در خانه مطبوعات حل شود

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه در اساسنامه خانه مطبوعات نقش دولت را حذف کرده‌ایم، گفت : مدیریت خانه از بیرون را نمی‌پذیرم چراکه مدیریت این مجموعه با اعضای خانه مطبوعات است و کسی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۲۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
مدیریت خانه مطبوعات از بیرون را نمی‌پذیرم/ مشکلات رسانه‌ها باید در خانه مطبوعات حل شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عارف در نشست خبری هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا دفاع مقدس و شهدای اطلاع رسانی اظهار داشت: روح آزاد مردی، آزادمنشی و حقیقت جویی شهداعرصه رسانه سبب شده امروز بعد از گذشت چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب همچنان در عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانند با قدرت و عظمت حرف خو درا مطرح و به کرسی بنشانند.

وی با گرامیداشت یاد شهید «صارمی» از شهدای عرصه رسانه و تبریک هفته خبرنگار به نامگذاری 17مرداد ماه به سبب شهادت مظلومانه این شهید به نام روز خبرنگار اشاره و عنوان کرد: خبرنگار به عنوان یک عنصر فعال پرسشگر و حق‌جو به دنبال انعکاس اخبار و اطلاعات به مردم و بیان آلام و مشکلات مردم به مسئولین است.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با تبیین رسالت و اهداف رسانه ها، با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش آنها ست، تاکید کرد : اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نباشند به طور قطع هر اتفاقی در هر گوشه‌ای از جهان که صورت می پذیرد، بدون حضور خبرنگار در همان نقطه محصور و محکوم به نابودی است.

وی به محدویت های خبرنگاران اشاره و بیان کرد: خبرنگاران با وجود کمبودها و امکانات رفاهی به ویژه در استان همدان با عشق و علاقه و بدون چشم داشتی به انعکاس اخبار و اطلاعات می‌پردازند .

عارف با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های خانه مطبوعات، اظهار کرد: اگرهیأت مدیره دارای جایگاهی است این جایگاه متعلق به خبرنگاران است و برای خود جایگاهی قائل نیست چرا که به رأی و انتخاب خبرنگاران در جایگاه هیأت مدیره قرار گرفتند و به عنوان خادم کوچک در خدمت آنها هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد و وحدت رویه بین خبرنگاران و مدیران رسانه افزود: اگر اتحاد و همدلی بین رسانه ها ایجاد شود کارها به درستی در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه مشکلات و مسائل رسانه ها باید با همدلی حل شود، گفت : مشکلات رسانه‌ها باید در خانه مطبوعات حل شود به طوری که در استان همیشه به این روال بوده است.

وی با بیان اینکه خبرنگار به دلیل روحیه خاص و پرسشگری همواره پیگیر مسائل و مشکلات مردم است، تاکید کرد: چنانچه خبرنگاری از مدیر انتقاد می کند باید مدیر و مسئول با روی خوش با این موضوع برخورد کند که متاسفانه هیچ مدیری را ندیدم که از او انتقاد شود و روی خوش نشان دهد به طوری که روی خوش نشان ندادن خود را ناشی از غیر منصافانه بودن نقد می داند در صورتی که اگر نقد منصفانه هم باشد باز شاهد برخورد نامناسب هستیم.

عارف با بیان اینکه با همدلی و وحدت رویه می توان حقوق حقه جامعه رسانه را طلب و به آن رسید، گفت : با فاصله و شکاف به طور قطع این اتفاق نخواهد افتاد بنابراین امیدواریم با وحدت رویه بتوانیم حقوق رسانه ای و حقوق مردمی را تحقق بخشیم که در این خصوص اولویت با حقوق مردم است و در رسانه ها این اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد : تا زمانی‌که از خود درک درستی نداشته باشیم و جایگاه خود را پیدا نکنیم کسی به فکر جامعه رسانه ای نخواهد بود .

عارف در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات درهمدان در زمان مقرر عنوان کرد : آسان‌ترین کار این بود که کار را زمین بگذارم.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات به عنوان مجموعه صنفی به دنبال تحقق بخشیدن به وظایفی است که به آن محول شده است، افزود: با وجود مشکلات همواره سعی کردم در هیچ مقطعی زیر بلیت کسی به ویژه دولتی ها نباشم.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه در اساسنامه خانه مطبوعات نقش دولت را حذف کرده‌ایم، گفت : مدیریت خانه از بیرون را نمی‌پذیرم چراکه مدیریت این مجموعه با اعضای خانه مطبوعات است و کسی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد.

وی با عنوان اینکه زمان برگزاری انتخابات، برنامه و شیوه‌نامه باید از بالا به پایین باشد، گفت : باید زمان برگزاری انتخابات از تهران اعلام شود که بلافاصله پس از اعلام اقدام به برگزاری انتخابات خواهیم کرد.

انتهالی پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار