استاندار زنجان:

مردم باید بدانند با شیوه های کنونی مصرف آب، با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد

مردم باید بدانند با شیوه های کنونی مصرف آب، سدها و دریاچه ها کم آب می شوند و با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۵۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سفر یکروزه خود به شهرستان ماهنشان گفت: منابع آبی موجود در کشور بسیار محدود است و باید فرهنگ صحیح استفاده از آب بخش های شرب، صنعت و کشاورزی از سوی مردم و دولت در جامعه نهادینه، ترویج و فراگیر شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه توجه همه اقشار مختلف مردم جامعه به مشکل کمبود منابع آب در کشور ضروری است، افزود: باید دولت، حکومت و همه آحاد ملت، تهدید جدی کمبود منابع آب را لمس کنند و در مصرف بهینه دقت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: ائمه جمعه، خبرنگاران و دولتمردان باید در سخنان و اطلاع رسانی های خود به موضوع کمبود منابع آب بپردازند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر مردم بدانند آب با چه دشواری هایی پشت سدها جمع آوری و پس از تصفیه، توزیع می شود، آن را در هنگام مصرف برای اقداماتی همچون شستشوی خودرو هدر نمی دهند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه امروزه هیچ منابعی غیر از نزولات آسمانی نداریم، گفت: کشور ایران در منطقه خشک و کم آبی قرار دارد که برای تامین آب مورد نیاز سدهای آن تنها می توان منتظر نزولات آسمانی بود و به لطف الهی امید داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم باید بدانند با شیوه های کنونی مصرف آب، سدها و دریاچه ها کم آب می شوند و با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

استاندار زنجان افزود:چنانچه برخی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، با احداث سد، از ورود آب رودخانه های مرزی به کشورهای ایران و عراق جلوگیری نمایند با مشکل جدی در این بخش مواجه خواهیم شد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه ضروری است همه پروژه هایی که در زمینه آب آغاز می شوند از مطالعه دقیق برخوردار باشند تا در حین اجرا با مشکل مواجه نشوند، خاطر نشان ساخت: به دلیل قرار گیری روستای مراش در بستر رود و مسیر احداث سد، فرماندار ماهنشان باید با همکاری اداره کل بنیاد مسکن و سایر دستگاههای زیربط نسبت به حل مشکل اهالی روستای و انتقال سریع خانه های روستایی به محل مناسب پیش بینی شده اقدام نمایند.

ارسال نظرات