استاندار زنجان:

درآمدها و منافع کلی ناشی از استخراج معادن و نفت به همه مردم کشور تعلق دارد

درآمدها و منافع کلی ناشی از استخراج معادن و نفت به همه مردم کشور تعلق دارد و نباید نگاه منطقه ای، محلی و انحصاری در این حوزه داشت با این حال نباید جلب رضایت محلی و اجتماعی مردم مناطق مورد غفلت واقع شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۹۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سفر خود به شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه سزاوار نیست صنعت و معادن سرب و روی با وصول مالیات،سهمی در تامین درآمدهای استان نداشته باشد، گفت: جلب رضایت محلی و اجتماعی مردم مناطق ضروری است.

اسداله درویش امیری افزود: میزان درآمدهای استان در قبال هزینه های جاری، عمرانی و پرداخت یارانه ها، محدود است.

وی در ادامه اظهار داشت: سزاوار نیست حتی کوچکترین واحدهای اقتصادی در کوچه های باریک شهرهای استان در تامین و وصول مالیات مشارکت نمایند ولی واحد اقتصادی بزرگی همچون سرب و روی انگوران که نزدیک ۴۰ سال است از معادن استان برداشت می کند برای وصول مالیات سهمی در تامین درآمدهای استان نداشته باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: درآمدها و منافع کلی ناشی از استخراج معادن و نفت به همه مردم کشور تعلق دارد و نباید نگاه منطقه ای، محلی و انحصاری در این حوزه داشت با این حال نباید جلب رضایت محلی و اجتماعی مردم مناطق مورد غفلت واقع شود.

اسداله درویش امیری افزود: مردم استان که سال ها صنعت سرب و روی را در مناطق خود می بینند انتظاراتی دارند که بدلیل برآورده نشدن این مطالبات به حق، خاطره خوش و دیدگاه روشنی به این صنعت ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: راه اندازی مجتمع های فرهنگی و انجام اقدامات عمرانی و اجتماعی با انتفاع عمومی از جمله مطالبات استان از صنعتگران به ویژه صنعت سرب و روی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه چنانچه توقعات و انتظارات عمومی برآورده نشود آزردگی و دلخوری مردم افزایش خواهد یافت، گفت: درآمدهای استان طی سال گذشته ۶۷۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، انتقال حساب های مالیاتی معدن سرب و روی از سایر استان های کشور به زنجان حداقل انتظار مردم استان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معدن سرب و روی انگوران باید در تامین بخشی از درآمدهای قانونی استان سهیم باشد، اظهار داشت: تقسیط ها و بخشودگی های مالیاتی معادل ۵۶ میلیارد تومان طی سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت گرفته است.

اسداله درویش امیری افزود: درصورت انتقال حساب های مالیاتی معدن سرب و روی به زنجان، ضمن تامین سوخت مورد نیاز این صنعت در زنجان، حمایت های مالیاتی ویژه ای از صاحبان صنایع سرب و روی انجام خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاری و استقرار صنعت سرب و روی در زنجان تراز اقتصادی و تجاری، میزان اشتغالزایی و صادرات استان را افزایش داده است.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: اگرچه دستیابی و استخراج معادن سرب، روی، آهن و طلا از نیازهای ضروری کشور است ولی نمی توان این نیازها را به هر قیمتی و به بهای آسیب رساندن به منابع طبیعی تامین کرد.

ارسال نظرات