ولایتی:

آمریکا با ادامه تحریم‌ها علیه ایران تنها خود را منزوی می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با ادامه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران منزوی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۸۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار با سفیر چین در ایران که امروز پنج‌شنبه (۱۲ مرداد ماه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، درباره جلسه با سفیر چین اظهار داشت: جلسه امروز حاوی پیام مثبتی برای بنده درباره مسائل سوریه بود.

وی افزود: روابط ایران و چین روند رو به رشدی دارد به طوری که در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۶ ماه مشابه در سال قبل حجم مراودات ایران با چین افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

ولایتی تصریح کرد: از همکاری‌های دو جانبه میان ایران و چین می‌توان به تأسیس کارخانه آلومینیوم، صنایع پتروشیمی در عسلویه، پاکسازی و بروز رسانی پالایشگاه آبادان، دو خطه کردن راه آهن تهران – مشهد و تهران – اصفهان اشاره کرد و امید است این همکاری روند رو به‌رشدی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان داشت: در رابطه با همکاری چین و ایران در منطقه گام‌های آشکار و مهمی آغاز شده و نماینده دولت چین برای پیشبرد امور سوریه به ایران سفر کرده است و گفتگو در زمینه مسائل سوریه بین چین و ایران در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از مقامات چینی درخواست کردیم که همکاری بین دو کشور فراتر از مسائل سوریه پیش برود و در ارتباط با مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا همکاری‌های مناسبی را صورت دهیم.

ولایتی تأکید کرد: بدون تردید رفت و آمد بین دو کشور در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت و فرستاده چین به منظور حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم در تهران حضور خواهد یافت.
ارسال نظرات