امام جمعه اردبیل:

سیستم انتخاب مدیران در کشور باید عوض شود

کد خبر: ۸۸۹۷۰۰۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی اردبیل اظهار کرد:لابی گری، سفارشی و جناحی عمل کردن، جناح های سیاسی دین خود را از جیب ملت پرداخت کردن و به فکر انتخابات آینده بودن، هم چاپلوسی دورویی و نفاق را پرورش می دهد و هم کشور را فلج می کند.

وی گفت: متاسفانه با بحران مدیریت منابع انسانی در کشور روبه‌رو هستیم و در این زمینه سیستم انتخاب مدیران در دولت باید عوض شود و لازم است از تجربیات مهم دنیا در این خصوص استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل تصریح کرد:نصب افرادی بر مدیریت‌های حساس که حتی یک روز نه در آن مدیریت و نه در معاونت آن سابقه ندارند و دوپینگی بالا آمده و به صرف اینکه در انتخابات اثرگذار بوده‌اند و یا اگر قهر کنند بر انتخابات آینده و بر جایگاه حزب صدمه می‌زنند همه فاجعه است و مسیر آرمانی برای کشور داری نیست.

عاملی ادامه داد:در این خصوص رهبر معظم انقلاب با قرائت آیه " ان الله یامرکم ان تردوا الامانات الی اهلها " در مجلس تنفیذ حجت را تمام کردند و به نظر می‌رسد عمل به این آیه جز با واگذار کردن انتخاب مدیر به آراء کارکنان و پرسنل و متخصصین آن مدیریت محقق نخواهد شد.

ویتوجه به امور زیربنایی و آینده نگری را اصل مهم در اداره کشور خواند و افزود:استفاده بیش از حد مجاز از سفره‌های آب‌های زیرزمینی ما را در زمان اندکی با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد و کشور هم از جهت آب شرب و هم از جهت کشاورزی دچار مشکل بسیار حادی خواهد شد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد:تا پایان سال 95 حدود 632 میلیون مترمکعب بیلان منابع آب زیرزمینی دشت اردبیل منفی می‌باشد و هرسال 15 میلیون مترمکعب به این بیلان منفی اضافه می‌شود به همین خاطر الزام و تسریع در مکانیزاسیون سیستم آبیاری کشاورزی مانند نماز خواندن بر دولت واجب است.

عاملی عنوان کرد:بحران مصرف انرژی است به حدی خطرناک و مشکل‌ساز است که در آینده قطره‌ای نفت برای صادرات وجود نخواهد داشت و تمام استحصالات نفتی به بنزین تبدیل خواهد شد و سیستم استفاده مستقیم از گاز برای گرمایش نیز سیستم درستی نیست و دست کشور را از درآمد هنگفت گازی خالی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران فقط تهران یا شهرهای بزرگ نیست تا ثروت کشور به طور ویژه در آنها مصرف شود بیان کرد: ملت ما چندین دهه است در حسرت سیاست متوازن است اما دولت‌ها تا حال به طور جدی به این مقوله وارد نشده اند و با عدم توازن، روستاها خالی و حاشیه‌نشینی تشدید و شهری مثل تهران از جهت جمعیت به حد انفجار رسیده است که در صورت خشکسالی و عدم تامین آب با بحران مواجه می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رعایت اولویت در این موضوع بسیار حیاتی است تاکید کرد: روستائیان، عشایر و اصحاب تولید باید حق ویژه در کشور داشته باشند نه اینکه ما در تامین آب شرب قشلاقات عشایر مشکل داشته باشیم و در حالیکه یک صنعت‌گر باید مالیات بپردازد، سپرده‌های هنگفت بانکی با سود‌های سرسام آور مالیات ندارد.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات