کارآفرین بسیجی در گفتگو با بسیج:

کارم را از گلخانه ای کوچک با یک میلیون تومان آغاز کردم/ 200نوع کاکتوس دارم

امروزه اشتغال مهم ترین مساله در کشور است که در نتیجه آن هم مردم و مسئولان با وجود تلاش هایی که می شود باز درگیر آن هستند ولی با این وجود افرادی هستند که با فکر خلاق خود راهی برای امرار معاش خود پیدا کرده و دست عده ای هر چند اندک را گرفتند.
کد خبر: ۸۸۹۷۴۳۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

بهمن رنجبر جزو همین معدود افرادی است که با ایجاد گلخانه ای کوچک در خانه و با هزینه یک میلیون تومان از چند سال پیش کار پرورش کاکتوس را مسیر اشتغال خود قرار داده و علاوه بر خود برای دو نفر نیز کار فراهم کرده است.

این بسیجی هنرمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: تولید در حد قابل قبولی داریم یعنی می توانم نیاز یک پنجم تبریز رو فراهم کنم ولی با توجه به اینکه گلخانه های تبریز و فروشگاه های گل و کاکتوس زیاد و نقدینگی افراد کم شده فروش قابل توجهی نداریم.

 

رنجبر ادامه داد: زمانی به عنوان شغل می توان به این کار تکیه کرد که فرد پشتوانه مالی خوب و گلخانه بزرگی داشته باشد و حرف اول را در منطقه بزند.

وی افزود: در خانه گلخانه ام با توجه به اینکه آپارتمان هستیم چندان بزرگ نیست ولی در گلخانه کوچکی که در شهرستان حدود 150متر دارم توانستم انواع و اقسام مختلف کاکتوس را پرورش دهم و تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰نوع کاکتوس دارم.

 

رنجبر با ابراز تاسف از اینکه برای پرورش کاکتوس تهسیلات بانکی و وام خوداشتغالی تعلق نمی گیرد، اضافه کرد: اگر چنین موقعیتی باشد می توان کار را گسترش داد.

وی در خصوص قیمت کاکتوس هایی که پرورش داده است، گفت: انواع مختلف کاکتوس پرورش دادم که ارزان ترین آن دوهزار تومان و گران ترین آن 300هزار تومان است البته ببرخی از دوستان وهمکاران کاکتوس هایی پرورش می دهند که تا یک یا دو میلیون تومان قیمت دارد.

 

رنجبر استقبال مردم را از این نوع گیاه خوب ارزیابی و بیان کرد: جنس های ارزان تر با توجه به وسع جامعه بیشتر خواهان دارند.

وی با اشاره به بازار فروشی که کاکتوس دارد، خاطرنشان کرد: برا اشتغال زایی بد نیست و می توان با پیدا کردن موقعیتی مناسب و بازار عرضه آن کار پرورش آن را گسترش داد.

 

این هنرمند بسیجی که معرق کاری و ... را نیز در کارنامه هنری خود دارد همسرش را مشوق و همراه اصلی خود در این کار عنوان و بیان کرد: علاوه بر همسرم چند نفر از دوستان نیز به نوعی در کنار ما مشغول کار هستند ولی متاسفانه دائمی و پر سود نیست و اغلب از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به فروش می رسانیم.

رقیه غلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار