سردار اکبری:

گردان حضرت علی اصغر (ع) محور اصلی رزمندگان مشگین‌شهر بود

سردار اکبری گفت: گردان حضرت علی اصغر (ع) محور اصلی رزمندگان مشگین‌شهر بود و اکنون این گردان قهرمان پرور در قالب تیپ 37 حضرت عباس(ع) در غرب کشور برای امنیت این کشور جان‌فشانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۴۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار حاج مصطفی اکبری از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم شهید میرمحمود بنی هاشم در یادواره گردان حضرت علی اصغر(ع)شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه در مکتب اسلام ایثارگری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: ایثار و فداکاری سرداران صدر اسلام و رزمندگان دفاع مقدس موجب شده است اسلام ماندگار شود.

وی افزود: ایثار و شهادت یاران امام علی (ع) باعث بقاء و پیشرفت دین اسلام شده و اوج این ایثار در زمان امام حسین (ع) مشاهده شد که امام حسین (ع) برای حفط و بقای دین اسلام تمام هستی و اهل بیت خود را تقدیم کرد تا دین اسلام زنده بماند و در دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با خون خود این دین را حفظ کردند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از شروع جنگ تحمیلی دشمن به شدت در تلاش برای نابودی ایران اسلامی بود و در داخل کشور نیز نیروهای باقی مانده از دوران ستم شاهی در این راستا هم قدم شده بودند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند اما با رهبری امام راحل و اطاعت رزمندگان اسلام موجبات شکست دشمن را فراهم کردند.

سردار اکبری گفت: گردان حضرت علی اصغر (ع) محور اصلی رزمندگان شهرستان مشگین‌شهر بود و اکنون این گردان قهرمان پرور در قالب تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این شهرستان مشغول فعالیت است و در عملیات‌های مختلف با حضور در غرب کشور برای امنیت این کشور جان‌فشانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: چهار خصوصیات تا امروز موجب بقاء و دوام شهداء شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نیت خالص شهداء برای ادای تکلیف داشتند، راست گویی شهداء که هر یک از مسئولان باید این خصوصیات را داشته باشد در غیر اینصورت از راه شهدا خارج شده و به شهدا خیانت کرده است، عمل صحیح و خالص و همچنین وفاداری به عهد و پیمان که تا آخرین قطره خون شهداء بر عهد خود وفادار ماندند.

وی تاکید کرد: شهادت قله کمال و والاترین واژه فرهنگ اسلامی و اوج کمال انسانی است و شهید مصداق عینی شهادت است که شاید درک آن برای هر انسانی ممکن نباشد.

همرزم شهید بنی هاشم با اشاره به نقش گردان حضرت علی اصغر(ع) در هشت سال دفاع مقدس گفت: این گردان از شروع تا پایان جنگ در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشت و نیروهای مخلصی را در خود جای داده بود.

وی تصریح کرد: مردم نیز در طول هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی از رزمندگان اسلام برجسته‌تر بود.

شهید بیگلری فرمانده پادگان مشگین‌شهر در آن زمان به جد در تلاش بود تا در محورهای عملیاتی حضور فعال داشته باشد و از مرزهای این کشور دفاع کند و این رشادت‌ها از سیدالشهداء نشأت گرفته است.

سردار اکبری با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری و ضمن ارزوی موفقیت برای دولت در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای شهداء گفت: ریاست جمهوری باید به فرامین مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای داشته باشد و در صورتی بر خلاف فرامین رهبری عمل شود عاقبت بخیری دشوار خواهد شد.

در این مراسم استاد یحیوی در وصف گردان حضرت علی اصغر(ع) و سردار بنی هاشم سروده‌هایی را قرائت کرد و در ادامه حاج بهروز سرباز مداح اهل بیت (ع) در وصف شهید بنی هاشم مداحی کرد.

این یادواره با حضور پرشور مردم شهید پرور شهرستان و مهمانانی از شهرستان‌‌ها و استان‌های همجوار در محل گلزار شهدای شهرستان برگزار شد. 

ارسال نظرات