با حضور داوران قرآنی در فرهنگسرای گلستان:

برگزیدگان مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم معرفی شدند

«مسابقات قرآنی بهترین فرصت برای تکمیل فرآیند تربیت دینی و مذهبی است. احساس رقابت، انگیزه حفظ و درک بیشتر از آیات قرآنی باعث می شود که کودکان در فضای صمیمی بدنبال علاقمندی های مذهبی خودشان باشند».
کد خبر: ۸۸۹۷۸۶۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی- هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، داور مسابقات موضوعی حفظ قرآن کریم با عنوان "نورباران" در حاشیه برنامه معرفی برگزیدگان این مسابقات با بیان این مطلب گفت: همانطور که در بحارالانوار علامه مجلسی آمده است که لتَعلُّمُ فی الصِّغَر کَالنّقشِ فِی الحَجَرِ مطلبی که در کودکی به انسان آموخته می شود، گویا بر روی سنگ حک می شود و تا پایان عمر، در ذهن او خواهد ماند حقیقتا آموزش هایی که در دوران طفولیت به کودکان آموخته می شود هیچگاه از ذهن آنها حذف نمی شود؛ همین دلیل ارزش آموزش قرآن در دوران کودکی را چندین برابر می کند.
استاد مصطفی یادگاری با بیان اینکه در فضای امروز جامعه والدین به عنوان الگوهای رفتاری کودکان در خانه مدام در فضای مجازی بسر می برند افزود: در این اوضاع و احوال قرآن به مثابه روشی است که می تواند همه اعضای خانواده را کنار هم جمع کند همین که مادری تصمیم بگیرد برای آموزش قرآن به فرزندش چند ساعتی در روز را به و همنشینی با قرآن اختصاص دهد رفته رفته فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی برگرفته از قرآن در بین تمام اعضای خانواده گسترش پیدا می کند.
وی با تأکید براینکه استمرار برگزاری مسابقات قرآنی بویژه در دوران مدارس می تواند زمینه ساز تشویق کودکان به قرآن آموزی شود اظهار داشت: افزایش تعداد مسابقات قرآنی، برگزاری کلاس های قرآنی بویژه در ایام مدارس، معرفی برگزیدگان مسابقات در جمع سایر دانش آموزان هر مدرسه و اهدای جوایز ارزشمند از جمله  روش های افزایش انگیزه کودکان به قرآن آموزی است.
در این مراسم از برگزیدگان مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم (نورباران) تجلیل بعمل آمد. رتبه اول تا دوم پایه اول دختران این مسابقات به ترتیب به کیانا مشایخی، نرگس علی نژاد و رتبه سوم پایه اول مشترکا به زهرامظلوم و ریحانه علی محمدی رسید. ضحی گنجی، فاطمه زهرا دانشمند نیز رتبه اول و دوم پایه دوم دختران را کسب کردند که رتبه سوم این گروه هم مشترکا به فاطمه محمدی صالح و فاطمه بروغنی رسید. رتبه اول تا سوم پایه سوم دختران هم به ترتیب به لیلا قاسم دخت، فاطمه سادات هاشمی و فاطیما حسن وند رسید.
در مسابقات پسران نیز درپایه اول مقام اول تا سوم به ترتیب به محمدطاها نعیمی، بردیا زین العابدین و مهبد حاتمی رسید. رتبه اول تا سوم پایه دوم پسران به محمدعلی باقرپور، ابوالفضل معصومی و سیدامیرحسین شمس رسید. امیرعباس رحیمی، محمدهادی زاکانی و محمدمهدی سامنی هم رتبه های اول تا سوم پایه سوم پسران را در مساابقات نورباران کسب کردند.
همچنین در این مراسم ضمن قرائت بیانیه داوران اولین دوره مسابقات قرآنی حفظ موضوعی قرآن کریم از نرگس نوروزی به عنوان برگزیده ممتاز تجلیل بعمل آمد و علیرضا بخشی 3 ساله به عنوان کوچکترین شرکت کننده این دوره از مسابقات معرفی شد.
علاقمندان به بهره گیری از برنامه های قرآنی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند .
ارسال نظرات