مدیر کل انتقال خون اردبیل :

افزایش ۶درصدی اهدای خون در اردبیل

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت : استان اردبیل در اهدای خون از میانگین کشوری بالاتر است .
کد خبر: ۸۸۹۷۹۴۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل  رضا زاده مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در جلسه هم اندیشی اداره کل انتقال خون اردبیل و اصحاب رسانه که با موضوع ترویج فرهنگ اهدای خون در بانوان گفت : مشارکت مردم اردبیل در خون دهی بسیار خوب است  و امسال افزایش میزان اهدای خون را داشتیم که خوشبختانه  میزان مشارکت مردم اردبیل  در اهدای خون بالاتر از میانگین کشوری است .
  رضازاده افزود : سال گذشته استان در طرح نوبت دهی ماه محرم بین سایر استان ها مقام اول را کسب کرد. 
وی افزود : استان اردبیل جزو استان های پیشرفته کشور در کاهش ضایعات است به طوری که سال ۹۴، هزار و ۵۰۰بود و درسال ۹۵ به ۲۶۵زایده پلاکت بوده است . 
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل بااشاره به حمایت دستگاه های اجرایی استان گفت : سازمان انتقال خون اردبیل نیاز به حمایت همه جانبه دارد و انتظار داریم خیرین استان هم برای آماده سازی ساختمان جدید انتقال خون حمایت کنند .
رضازاده بااشاره به مشارکت بانوان در اهدای خون افزود : در کشور های اروپایی مشارکت بانوان در هدای خون همانند مشارکت مردان است ولی متاسفانه در اردبیل مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون بسیار پایین بوده است . 
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل به اشاره به پیشرفت انتقال خون گفت : این پیشرفت میسر نمی شود اگر خبرنگاران استانی نبودند باید انتقال خون در جامعه شناخته شود و مشارکت مردم درطول سال بیشتر شود و این مشارکت فقط،مختص به ایام خاص نباشد .
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی

ارسال نظرات