اعزام جوان ترین مسن‌ترین زائر کردستانی به حج تمتع

کد خبر: ۸۸۹۸۳۳۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کارشناس حج و زیارت کردستان با اشاره به اعزام دوازدهمین کاروان حجاج کردستانی به سرزمین وحی گفت: جوان‌ترین و مسن‌ترین زائر بیت‌الله حرام کردستانی به سفر حج تمتع رفتند.
 

 سیدآبادی افزود: دوازدهمین کاروان زائران کردستانی بامداد دیشب به مدیریت حاج علی قادری از شهرستان مریوان با ظرفیت 85 نفر از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی شدند.

 

وی بیان داشت: جوان‌ترین زائر حج تمتع کردستان به نام رمیصا حیدری شش ساله از سنندج که به احتمال زیاد جوان‌ترین زائر در کشور باشد و مسن‌ترین زایر حج تمتع امسال از شهرستان بانه98 سال دارد.
 

سیدآبادی با اشاره به اینکه دیشب آخرین کاروان حجاج کردستانی از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی شد، بیان کرد: 12 کاروان از فرودگاه همدان و یک کاروان از استان کرمانشاه عازم سرزمین وحی شدند که آخرین کاروان 30 مرداماه سال جاری عازم می‌شوند.
 

وی میانگین سنی زائران استان را 62 سال عنوان و اعلام کرد: میانگین سنی زائران استان 62 سال است بنابراین می‌طلبد که کارگزاران و عوامل اجرایی و روحانیون کاروان‌ها نهایت خدمت‌گذاری را در انجام مناسک حج به زائران انجام دهند.

کارشناس حج و زیارت کردستان شعار حج امسال را حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: زائران با توجه به شعار سال با رفتار و کردارشان باید نمونه و الگوی کامل برای زائران کشورهای دیگر باشند.

 

انتهای پیام/ 7727
ارسال نظرات