مهمترین عامل زیربنای توسعه فرهنگ است/ دوری از فرهنگ اسلامی و قرآنی زمینه گسترش آسیب های اجتماعی است

شکریان فرهنگ را مهم‌ترین عامل زیربنای توسعه دانست و افزود: عرصه فرهنگ به ویژه نشر و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نیازمند همت مضاعف و کار جهادی است و باید در راستای تقویت باورهای دینی جامعه تلاش و اهتمام ویژه داشت.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۵۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در حاشیه دیدار مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران با حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در رینه آمل و در چهارمین گردهمایی معاونان، مدیران و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: حوزه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت‌های مداوم و مستمر است و باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی همه آحاد جامعه مشارکت جدی داشته باشند.

وی فرهنگ را مهم‌ترین عامل زیربنای توسعه دانست و افزود: عرصه فرهنگ به ویژه نشر و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نیازمند همت مضاعف و کار جهادی است و باید در راستای تقویت باورهای دینی جامعه تلاش و اهتمام ویژه داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل امام خمینی(ره) در سال 1357 بیان داد: امام بزرگوار ما با ایمان به خدا و با اعتماد به امت و با  مشارکت همه آحاد جامعه در همه بخش‌های مختلف جامعه این استقلال را برای کشور بدست آورد و زمینه پیروزی‌های بزرگ‌تر را فراهم کرد.

این مسؤول حوزه فرهنگ را وسیع‌ترین حوزه فعالیت‌های انسانی دانست و افزود: نقش‌آفرینی عموم جامعه در بخش فرهنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش است که می‌تواند در تأثیرگذاری و تاثیرپذیری عموم جامعه بسیار مؤثر واقع شود.

شکریان‌امیری نقش سازمان تبلیغات اسلامی را در راستای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و تقویت فرهنگ دینی و  قرآنی در جامعه گام برمی‌دارد و این مجموعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به وضعیت سواحل مازندران و آسیب‌های اجتماعی در استان خاطرنشان کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است و باید درباره معضلات سواحل مازندران هم برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران سازمان تبلیغات اسلامی را دارای ظرفیت بسیار عظیم مردمی دانست و تأکید کرد: حضور ظرفیت‌های گسترده مردمی در بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مبلغان، مبلغان، قرآنی، مداحان و شاعران آئینی، هیأت‌های مذهبی و ... در نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی نقش مؤثری در جامعه اسلامی ایفا می‌کند.

این مسؤول دوری از فرهنگ دینی و قرآنی را زمینه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلطه و دنیای استکبار با برنامه‌ریزی و صرف بودجه‌های کلان درصدد تهی کردن جوامع اسلامی از دین و فرهنگ دینی هستند که مهم‌ترین راه مقابله با آنان ترویج و توسعه فعالیت دینی و قرآنی در جامعه اسلامی است.

شکریان‌امیری در پایان با اشاره به برنامه‌های تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: با توجه به برگزاری متوالی چندین دوره جشنواره طرح‌های قرآنی مصباح الهدی و نورالهدی مازندران و طرح‌های اوقات فراغت هسته‌های فرهنگی جوان و برگزاری آئین اختتامیه این برنامه‌های در جوار ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ، امسال هم این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است و امیدواریم با توجه به شروع فعالیت مجمع خیران قرآنی استان، مجمع خیران قرآنی شهرستان‌ها را هم فعال کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها