مدیرکل اوقاف گیلان:

چهلمین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان با حضور 400 نفر برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان از راه اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی درآینده نزدیک خبر داد وگفت: چهلمین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان با حضور 400 نفر درمقاطع برادران و خواهران از فردا برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۱۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

به خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین ستارعلیزاده در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از راهها شناساییِ استعدا های قرآنی برگزاریِ مسابقات است، اظهارکرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی گیلان از 17 تا 20 مرداد درسالن همایش مخابرات استان گیلان برگزار می شود.

 وی ازحضور 400 نفر درسن بزرگسال درمقطع برادران و خواهران دراین مسابقات خبرداد و اعلام کرد:  از16/2 تا 4/ 3/ 96 مرحله شهرستانی در 13 شهرستان در26 بقعه استان برگزارشد و مرحله استانی، فردا، از ساعت 8 و نیم صبح دربخش خوهران آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان با تاکیدبراینکه گیلان یک استان قرآنی است، افزود: این مسابقات در رشته هایِ حفظ 5، 10، و 20 جزء و کل قرآن، قرائت، اذان، دعاخوانی، تواشیح و معارف قرآنی برگزار می شود که معارف قرآنی درسه بخشِ تفسیر، حفظ موضوعی و حفظِ معارف و احادیث است.

علیزاده بابیان اینکه معرفی قرآن، در واقع معرفیِ مجموعه نیازمندی هایِ بشر و هدفِ ما نیز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: با قرائت قرآن، آمادگی برای فهم و تدبر درقرآن ایجاد می شود، که ازتاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی با تصریح براینکه معمولا به سختی با قضاوتِ داوران بومی در مسابقات استانی موافقت می شود، بیان کرد: برای اولین بار سه داور زبده گیلانی و سه داور از مشهد درمرحله استانی دربخش خواهران شرکت می کنند و ازسه سال قبل، همه داوران دربخش برادارن بومی هستند که این امر باتعامل و اعتمادی که اداره اوقاف گیلان دربین مجموعه های قرآنی ایجاد کرده است، رخ می دهد.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه 25  نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند، عنوان کرد:  برای اختتامیه مسابقات قرآنی، حضرت آیت الله قربانی حضور پیدا می کنند و از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل می شود.

علیزاده از راه اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی درآینده نزدیک خبر داد و افزود: 375 مرکز قرآنی درگیلان و سه مرکز تخصصی در لنگرود و آستارا و صومعه سرا و یک مرکز آموزش مجازی قرآن در آستانه اشرفیه وجود دارد.

وی ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه درگیلان و استاندار گیلان به علت حمایت از مسابقات قرآنی، با اشاره به تشکیل جلسه ستاد هماهنگی مسابقات قران کریم برای اولین بار، افزود: 40 موقوفه در حوزه قرآن داریم، بنابراین از همه کسانی که توانایی دارند، می خواهیم در حوزه قرآنی وقف کنند.

ارسال نظرات