خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

خبرنگاران مطالبه گر باشند/ مسئولان از خبرنگاران غفلت کردند

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی شب گذشته در آیین تجلیل از خبرنگاران این استان در بیت نماینده ولی فقیه با بیان اینکه خبرنگاران جزو نخبگان جامعه هستند و اثربخشی زیادی در آن دارند از آن ها خواست مطالبه گر باشند.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۶۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان تاکید کرد: خبرنگاران با توجه به جایگاهی که از آن برخوردارند تلاش کنند در مطالبه گری خود محافظه کار نباشند و با صدای بلند ندای مردم را در جامعه منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه هنور جایگاه مهم و حساس خبرنگاری آن گونه که باید در جامعه تبیین نشده است، بیان کرد: متاسفانه با وجودی که این قشر مهم در مقاطع حساس و تاثیرگذار در صحنه ها حاضر هستند از آن ها غفلت شده است.

کریمیان خطاب به اهالی رسانه اظهار داشت: قطعا کوتاهی هایی در حق شما در حمایت مادی و معنوی شما شده است ولی شما باید با هم افزایی رسانه ای برای مطالبات مردم استان کنار هم باشید چراکه رفع مشکلات جامعه نیازمند حرکت جمعی است.

این فرمانده بسیجی ایجاد امید و آگاهی را از وظایف ذاتی خبرنگار خواند و تاکید کرد: ضمن اینکه خبرنگار باید کم و کیف وقایع را به مردم منعکس دهد ولی نباید دین و اخلاق را نادیده بگیرد چراکه اساس دفاع از دین و حقوق مردم، دین و اخلاق است.

سردار کریمیان انعکاس دستاوردهای نظام را در محرومیت زدایی از دیگر مسائل مهمی عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید به مردم وضعیت خدمات دهی را منتقل کنند هرچند هنوز تا رسیدن به عدالت و رفع محرومیت راه داریم ولی نباید با برخی اخبار خود در این خصوص جامعه را دچار تنش و ناامنی ذهنی کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید جریان ساز باشد و بتواند جامعه را به سمت نشاط و آرامش رهنمون سازد نه اینکه در جریانی خاص هضم شود بنابراین خبرنگاران نظام ولایی باید با احصا مشکلات و مطالبه گری آن ها از مسئولان در جامعه جریان ساز باشند تا بتوانند اثربخشی خود را در رفع مشکلات نشان دهند.

در این آیین که به همت بسیج رسانه آذربایجان شرقی صورت گرفت، از خبرنگاران نخبه، فعال و برگزیده در جشنواره های مطبوعات تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها