ساخت موفق نمونه نانو پانسمان های قابل جذب در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: برای اولین بار در کشور، نمونه نانو پانسمان های قابل جذب برای درمان انواع سوختگی به همت محققان شرکت فناور شفا درمان پاک داروی سبز مستقر در این مرکز تولید شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۵۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مهران محمدی با اعلام این خبر افزود: این نانو پانسمان ها به سرپرستی سعید ناصری از فناوران جوان مستقر در مرکز رشد تولید شده است که با تکمیل فرآیند و اخذ مجوزهای لازم در مراکز درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.
وی با بیان اینکه این نانو پانسمان¬ها از عصاره¬های گیاهی موثر و با خاصیت جذب بالا ساخته شده است اظهار داشت: ظرفیت جذب بالا برای پاک نگاه داشتن بستر زخم، نگهداری و حفظ مداوم شرایط محیطی مرطوب در تماس با ضایعه بافت و زخم تحت درمان، اجازه مبادله گاز اکسیژن، دی اکسیدکربن و رطوبت پیرامون زخم و عایق نمودن آن از نظر تبادل گرمایی برای بهبود و عدم نیاز به تعویض روزانه پانسمان از دیگر مزایای این نانو پانسمان ها می باشد.
محمدی خاطر نشان کرد: مطالعات و بررسی های علمی و بالینی بر روی این محصول همچنان ادامه دارد و با تثبیت آزمایشات رسمی، امکان صدور مجوزهای بهداشتی و اخذ استانداردهای ملی و بین المللی برای این محصول فراهم خواهد شد تا با تولید انبوه وارد بازار دارویی کشور گردد.
 
 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: صغرا جوادی

ارسال نظرات