شفاف سازی اطلاعات برای جلوگیری از فرار مالیاتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: شفاف سازی اطلاعات شفاف سازی اطلاعات فعالان اقتصادی راهکار جلوگیری از فرار مالیاتیفعالان اقتصادی و رصد فرایند فعالیت اشخاص حقوقی و حقیقی و صاحبان درآمد یکی از راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی است.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۴۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
سید ابراهیم کشاورز به وصول نشدن بخش زیادی از مالیات فعالان اقتصادی به ویژه در کلان شهر‌ها اشار کرد و افزود: مسئولان امور اقتصادی و مالیاتی برای تحقق امر مهم کاهش فرار مالیاتی برنامه ریزی‌ها و حرکت‌های خوبی را آغاز کرده اند که به نتایج مقدماتی خوبی هم دست یافته اند و این فرایند در مسیر تکاملی خود قرار دارد.
وی با بیان اینکه وصول مالیات در مناطق محروم از جمله کهگیلویه وبویراحمد از شفافیت بالایی برخوردار است ادامه داد: به روز نمودن قوانین، دسترسی سریع و جامع به اطلاعات اقتصادی دست اندرکاران اشخاص حقیقی و حقوقی می‌تواند به توسعه این مهم کمک کند.
کشاورز هوشمندسازی مبادلات اقتصادی خرد و کلان و فراهم نمودن زمینه دسترسی مناسب به اطلاعات اقتصادی و شناسایی صاحبان ثروت و درآمد را از پیش نیازهای طرح کاهش فرارمالیاتی دانست و گفت: در قالب طرح جامع اصلاح نظام مالیاتی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد.
ارسال نظرات