به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛

دیدار جمعی از خبرنگاران با امام جمعه اردکان

به مناسبت 17 مرداد، جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه با امام جمعه شهرستان اردکان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۱۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: وظیفه خبرنگاری حساس و مهم است که هم می تواند برای پیگیری مشکلات مردم و ارتقاء شهر اجر و پاداش زیادی داشته باشد و هم شرایط ویژه ای دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: انصاف درباره مردم سید اعمال است پس انسان نباید از دایره انصاف خارج شود و درباره یک مسئولی قضاوت نابجا داشته باشد.

امام جمعه اردکان خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: اگر جایی مشکلی پیش آمد نباید فوراً علنی شود وقتی خواستید مطلبی را بیان کنید خود را بجای آن شخص و یا مسئول قرار دهید سپس آن مطلب را منتشر کنید ما هم باید شرایط مسئولان را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: بسیاری از مسئولین ادارات شخصاً به بنده مراجعه کرده اند و گلایه دارند از برخی از سایت ها و کانال های خبری که بدون اطلاع آن مسئول مطلبی را درج کرده اند.

حجت الاسلام شاکر با اشاره به حساسیت شغل خبرنگاری تصریح کرد: در تعریف کردن از عملکرد مسئولان و یا نقد کردن آنها باید مرز انصاف را رعایت کرد و خبرنگاران از دایره انصاف خارج نشوند و نه بصورت ناقص نقل قول کنند و نه اخبار را تحریف کنند.

وی افزود: در حرفه خبرنگاری حاضر نباشیم بخاطر جذب مخاطب و جلب نظر مسئولی از دایره انصاف، شرع، عقل و رضایت خداوند خارج شویم.

امام جمعه اردکان به صحبت های چند نفر از خبرنگاران حاضر در این دیدار به موضوع درخواست از صنایع برای حمایت از خبرنگاران اشاره کرد و گفت: صنایع در قبال شهرستان تعهداتی دارند که باید به این تعهدات عمل کنند و این وظیفه شما خبرنگاران است که از این حق شهر دفاع کنید.

وی همچنین در خصوص درخواست برای راه اندازی مجدد دفتر خبری در شهرستان و تهیه امکانات لازم جهت استقرار خبرنگاران و اصحاب رسانه در محلی مناسب و رفع مشکل صدور مجوز برای سایت های خبری شهرستان قول پیگیری داد و اظهار داشت: باید جایگاه خبری اردکان ارتقاء پیدا کند.

در این دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان نیز در سخنان کوتاهی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بنده شرمنده زحمات خبرنگاران هستم و تلاش می کنیم هرکاری از دستمان بر بیاید برای آنها انجام دهیم چرا که باید شأن و حرمت خبرنگاران حفظ شود.

محمدعلی زمانیان افزود: در عصر ارتباطات اگر خبرنگاران نادیده انگاشته شوند شهر آسیب خواهد دید.

وی پیشنهاد داد که پیرو این برنامه جلسه ای دیگر با حضور مسئولین شهرستان برگزار شود تا مشکلات پیش روی این قشر از جامعه نیز رفع شود.

در ابتدای این دیدار مسئول بسیج رسانه شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تشکر از حضور خبرنگاران و مسئولان در این نشست گزارشی از عملکرد بسیج رسانه اردکان ارائه کرد.

در این نشست صمیمی هریک از خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مشکلات عرصه خبر و اطلاع رسانی پرداختند و از مسئولین خواستند که حمایت های بیشتری را از خبرنگاران داشته باشند تا بتوانند هرچه بهتر اخبار و رویدادهای شهرستان را پوشش دهند.

لازم به ذکر است که این برنامه به همت بسیج رسانه شهرستان اردکان برگزار شد.


ارسال نظرات