در گفتگو با خبرنگار پیشکسوت خاتم مطرح شد:

"بی طرفی" مهم ترین اصل خبرنگاری/بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران است

کد خبر: ۸۸۹۹۷۱۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛17مرداد که هر سال مصادف است با سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار و روزمیثاق برای نوشتن حق و روز تقدیس قلم که می تواند فرصتی برای یاد اوری حق نگاری خبرنگاران و توجه این قشر تاثیر گذار در فعالیت های حرفه ای باشد بهانه ای شد تا به سراغ یکی از فعالان عرصه خبر و رسانه درشهرستان خاتم برویم و دقایقی را با درد دلهای او سپری کنیم.

علی کاظمی پور خبرنگار فعال صدا و سیما که از سال 81 به صورت حرفه ای اخبار شهرستان را در استان و کشور منعکس میکند.

وی در گفتگو با خبرنگار   مادرباره شروع فعالیت خود در عرصه خبری میگوید: خبرنگاری را ازسال1381 در قسمت مطبوعات شروع و بعد از دو سال به صورت افتخاری با صدا و سیما همکاری داشتم.

کاظمی پور گفت: به دلیل عشق و علاقه ای که به این حرفه داشتم بصورت خبرنگار آزاد و حق الزحمه کارم را در صدا و سیما ادامه دادم و در حال حاضر 16 سال به عنوان خبرنگار در خدمت مردم شهرستان هستم.

کاظمی پور اظهار داشت: خبرنگار مظهر اخلاق ، عدالت و بی طرفی است و برای این که بتوانند به عنوان چشم و گوش جامعه حقایق را بیان کرده و قضاوت را به عهده افکار عمومی بگذارند، باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

خبرنگار فعال صدا و سیما افزود: خبرنگاران در جامعه همانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که بیانگر مشکلات و دردهای اجتماع هستند و سعی بر آن دارند تا در راستای رفع مشکلات مردم با همکاری مسئولان مربوطه گامهای اساسی بردارند.

کاظمی پور واقع بینی، بیطرفی و صداقت را رمز موفقیت یک خبرنگار عنوان و خاطر نشان کرد: در کنار این سه اصل صحت درخبر،سرعت در انتشار را نیز از عوامل موفقیت در شغل خبرنگاری به شمار می آید.

وی تلخ ترین خبر خود را مربوط به راهپیمایی 22 بهمن سال 93 عنوان و اظهار داشت: در آن سال مردم نسبت به سالیان گذشته حضور باشکوهی داشتند ولی بعلت خرابی سیستم صوت، صدای جمعیت پخش نشد و زحماتم به هدر رفت.

خبرنگار صدا و سیما شیرین ترین خاطره دوران خبری خود را حل مشکل آب کشاورزان منطقه بیان کرد و گفت: شیرین ترین خبری که در رسانه ملی انعکاس داده شد و به نوعی زحماتمان جواب داد مربوط به زمانی بود که تعداد زیادی ازکشاورزان دربحث اب چاهای کشاورزی منطقه حسن قرایی مشکل داشتند و کسی پیگیر این قضیه نبود. طی تماس کشاورزان با خبرنگار صدا و سیما و تهیه گزارش از وضعیت چاه های کشاورزی خوشبختانه در مدت زمان 45 روز این مشکل برطرف و دل کشاورزان شاد شد. .

وی نداشتن بیمه را از عمده ترین مشکلات جامعه خبری دانست و افزود: این در حالی است که حرفه خبرنگاری، از شغل های پر خطر محسوب می شود.

کاظمی پور با بیان اینکه اکثر خبرنگاران حقوق چندانی ندارند خاطر نشان کرد: توجه مسئولان به خبرنگاران فقط در روز خبرنگار است که امیدواریم در آینده نزدیک تدابیری ویژه برای درآمد و بیمه خبرنگاران توسط مسئولین امر تعیین شود تا این قشر نیز با نشاط و امید به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظرات