خبرهای داغ:
وزیر سابق اطلاعات:

عده ای مغرضانه و هدفمند بحث اتمام پاسداری از انقلاب را مطرح می‌کنند

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مأموریت بزرگ سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: کسانی که بحث اتمام پاسداری از انقلاب را مطرح می‌کنند، این مباحث را به صورت هدفمند دنبال می کند.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۹۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
مأموریت بزرگ سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حیدر مصلحی امروز در همایش علمی - تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع انصار همدان اظهار داشت: مأموریت بزرگ سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی در دوران و اعصار مختلف و موقعیت ها و اقتضائات گوناگون معنای خاص خود را می یابد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقوله ای است که تمام شدنی نیست و مأموریتی است در راستای رسالت انبیاء الهی، عنوان کرد این رسالت و مأموریت تا آخرالزمان ادامه دارد و شما پاسداران امروز در دنیای کفر و شرک مأموریت ابلاغ و تبلیغ رسالت پیامبر(ص) را بر عهده دارید.

وی با اشاره به طرح این بحث از سوی برخی مغرضان که پاسداری سپاه از انقلاب اسلامی تمام شده است، افزود: ما باید با این امر مقابله کنیم و امر به معروف و نهی از منکر که حرکتی بسیار ارزشمند است را با یک رویکرد علمی پیگیری کنیم و این رویکرد علمی در تمام مأموریت های سپاه که پاسداری از انقلاب اسلامی است در ابعاد اقتصادی، اجتماعی ـ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی باید توسعه یابد و در هر 6 مقوله باید کار علمی صورت گیرد و با کار علمی پاسخگویی داشته باشد.

مصلحی عنوان کرد: استکبار جهانی با فضای مجازی و اینترنت بشریت را تهدید می کند و این مباحث از طریق دستگاه‌های نظامی آمریکا به وجود آمده است و قابل تأمل و توجه است که آنها اجازه ورود به مباحث مختلف خود را به کسی نمی‌دهند.

*عده ای مغرضانه و هدفمند بحث اتمام پاسداری از انقلاب را مطرح می‌کنند

وی با اشاره به اینکه عده‌ای که از این کدخدا پیروی می‌کنند، نباید چنین دیدگاهی داشته باشند، بیان داشت: کسانی که بحث اتمام پاسداری از انقلاب را مطرح می‌کنند، این مباحث را به صورت هدفمند دنبال می کند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: در پاسداری از انقلاب باید برنامه‌ریزی و در این مقولات 6 گانه باید کار کرد چراکه دشمن در زمینه مسائل اجتماعی سرمایه گذاری سنگین کرده برای اینکه بتواند در مقابله با انقلاب اسلامی به اهداف پلید خود برسد.

وی در خصوص مسائل فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی تعابیری دارند و از چند سال قبل نیز مطرح کرده اند و با اصطلاحات نظامی پیش می روند همانند «افسر جنگ نرم»، «سرباز جنگ نرم» و تعبیر اخیر ایشان بحث «آتش به اختیار» است.

مصلحی با اشاره به اینکه آموزه های دینی ما این پروژه ها را به وجود می آورد، بیان کرد: معاونت دانش و پژوهش که در سپاه شکل گرفته باید در این 6 مقوله طراحی و با عقبه دینی کار کند.

وی یادآور شد: وقتی ما براساس آموزه های دینی تأمل کنیم این آموزه ها به گونه ای است که مسائل کلیدی و اصلی در این قبیل مباحث به صورت سلبی و ایجابی مطرح می شود.

* مقوله امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله اجتماعی است

مصلحی ادامه داد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله اجتماعی است و همیشه باید معروف ها مقدم باشند بنابراین یکی از مقولات قابل توجه در این مورد مقوله صلاة و مبحث دیگر که حرف اول را می زند شرح صدر است.

وی در خصوص مشکلات جدی جامعه، افزود: یکی از مشکلات جدی جامعه ما این است که انسان‌هایی که می توانند مرجع تصمیم گیری برای مردم باشند مشغول حساب و کتاب هستند که جامعه درگیر این موضوع است و این یکی از موفقیت های دشمن است.

وزیر اسبق اطلاعات ابراز داشت: پیامبر(ص) در خصوص شرح صدر فرموده اند شرح صدر یعنی نسبت به این عالم دنیا که دار غرور است حالت تجافی داشته باشی و خود را از زندگی دنیایی و وابستگی های آن بیرون اندازی و نهی از منکر هزینه دارد و باید آماده کنده شدن از این دنیا باشید.

وی گفت: ترکیب اروپایی ها و آمریکایی ها ترکیب استکبار است و هر دو مخالف انقلاب اسلامی هستند و این انقلاب را برای خود تهدید جدی می دانند.

مصلحی تصریح کرد: این دو در مقابله با انقلاب اسلامی متفق هستند اما در نوع مخالفت با انقلاب ما اختلاف نظر دارند که این اختلاف موجب شده که تقسیم کار کنند به جای اینکه به جان یکدیگر بیفتند.

* دشمن در زمینه مسائل اجتماعی سرمایه گذاری سنگین کرده است

وی افزود: در داخل کشور به جای اینکه در بین نیروهای ارزشی اختلاف نظر به وجود آید باید تقسیم کار کرد و هدف دشمن مخالفت با انقلاب اسلامی است و بر همین اساس تقسیم کار می کنند.

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: در پاسداری از انقلاب باید برنامه ریزی کرد و در این مقولات 6 گانه باید کار کرد و دشمن در زمینه مسائل اجتماعی سرمایه گذاری سنگین کرده برای اینکه بتواند در مقابله با انقلاب اسلامی به اهداف پلید خود برسد.

مصلحی در خصوص مسائل فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی تعابیری دارند و از چند سال قبل نیز مطرح کرده اند و با اصطلاحات نظامی پیش می روند همانند افسر جنگ نرم، سرباز جنگ نرم برای مقابله و تعبیر اخیر ایشان بحث آتش به اختیار می باشد.

وزیر اسبق اطلاعات بیان کرد: آموزه های دینی ما این پروژه ها را بوجود می آورد. این معاونت دانش و پژوهش که در سپاه شکل گرفته باید در این شش مقوله طراحی کند و باید با عقبه دینی کار نماید. وقتی ما براساس آموزه های دینی تأمل کنیم این آموزه ها بگونه ای است که مسائل کلیدی و اصلی در این قبیل مباحث بصورت سلبی و ایجابی مطرح می شود.

* باید یک حرکت عمومی در امر به معروف و نهی از منکر شکل گیرد

وی ابراز داشت: در عرصه نخبگانی باید سرمایه گذاری علمی شود و در امر به معروف و نهی از منکر ورود یافت و در عرصه مردم که یک مسأله عمومی است باید یک حرکت عمومی شکل گیرد و یکی از این اقدامات به حرکت در آوردن احساسات است که البته این حرکت پیچیدگی های خود را دارد که باید متناسب با آن حرکت کرد.

مصلحی عنوان کرد: استکبار یعنی آمریکا و اروپا به دنبال تغییر در چهار محور در نظام و انقلاب اسلامی ایران است برای اینکه بتوانند انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی یادآور شد: محور اول تغییر در واژه ها و اصطلاحات انقلاب، محور دوم تغییر در مقدسات، محور سوم تغییر در نهادهای انقلابو محور چهارم تغییر در شخصیت ها است.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه این چهار مقوله تغییر با نفوذ شکل می گیرد، گفت: دشمن در رابطه با بحث نفوذ سرمایه گذاری سنگینی کرده است و از فتنه سال 88 به بعد نتیجه گرفته که بهترین و اثرگذارترین راه، نفوذ است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ بحث های مفیدی دارند و نباید ساده از این مبحث گذشت، ابراز داشت: با هوشیاری دستگاه های امنیتی و سپاه و بسیج این توطئه ها و مأموریت های دشمن نقش بر آب می شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات