نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

سختی های مقطعی اراده خداوند برای زنده ماندن پیام انقلاب و عزت ملت است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار داشت: برای خانواده شهید داده سخت است و شهدای مدافع حرمی که جنازه آنها برنگشت؛ اما گاهی خداوند اراده می کند که برخی این سختی مقطعی را تحمل کنند تا پیام انقلاب و عزت ملت ایران همچنان در جامعه ایران زنده بماند.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
به  گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی در دومین یادواره شیخ بصیر، روحانی مبارز شهید محمد شیخ شعاعی و ۱۷۵ شهید غواص  و خط شکن کربلای ۴ که در محل گلزار شهدا شهر کرمان با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین شهر  گفت: قرآن کریم فرمود "عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم وَعسی أن تُحِبّوا شیئاً وهو شَرٌّ لکم” گاهی چیزی را دوست نداریم و از آن ناراحت می شویم که خداوند می فرماید نسبت به این امر نگران نباشید چرا که ما ظاهر را می بینیم اما در باطن حقیقتی نهفته است؛ یکی از آن حقایق جنگ هشت ساله است که ما نسبت به آن ناراحت و عصبانی هستیم.
وی بیان کرد: حمله صدام در ۳۱ شهریور ۵۹ به ایران ظاهرا سخت بود؛ نظام نو پا بود و هنوز شکل نپذیرفته است، بسیج تشکیل نشده و ارتش هم در تغییر و تحولات جمهوری اسلامی و رژیم شاهنشاهی سر و سامان لازم را نگرفته بود و برخی فرماندهان فرار کرده یا اعدام شدند.
جنگ تحمیلی میدان تفکیک مرد و نامرد بود/ میدان جنگ انسان های مجاهد و نترس را مشخص می کند
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی تشریح کرد: ظاهرا این موضوع تلخ بود اما حادثه ای رخ داد که نمایی از انقلاب امام راحل و حرکت ایشان و عظمت راهش را به نمایش بگذارد؛ زمانی که شیپور جنگ به صدا درآید، مرد از نامرد تفکیک می شود و در این میدان عظمت یوسف الهی ها، پایدارها، امینی ها و میر حسینی ها روشن می شود وآنجاست که مشخص می شود مردان مرد و انسان های مقاوم، مجاهد و نترس چه کسانی هستند.
وی افزود: در میدان جنگ معین می شود که مادران شهید داده تا کجا پای انقلاب  و راه امام ایستاده اند؛ رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری می فرمودند جلسه ای بود و من سخنران آن بودم، بعد از سخنرانی خواستم به سمت ماشین بیایم که خانمی مرا صدا زد که از پاسداران خواستم کنار بروند تا ببینیم این خانم چه کار دارد.
این مقام مسئول اذعان داشت: این خانم رو به من گفت از قول من به امام سلام برسانید و بگویید فرزندم اسیر بود و اخیرا به من خبر دادند که در اسارت شهید شده است؛ من هنوز سه فرزند دیگر دارم و همه فرزندانم فدای امام؛ این روحیه تنها در میدان جنگ و مبارزه و ایثار مشخص می شود.
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی تصریح کرد: روزی که عملیات مرصاد شکل گرفت، عملیاتی ناموفق بود و برخی از شهدا در جریزه ماندند؛ بعد از ۲۹ سال شهدای غواص را آوردند که در بیشتر شهرهای ایران تشییع شد وبنابه اذعان ریاست بنیاد شهید در تهران غلغله بود؛ در کرمان هم گفته شد تاکنون چنین تشییع جنازه ای نبوده است.
سختی های مقطعی اراده خداوند برای زنده ماندن پیام انقلاب و عزت ملت است
وی بیان کرد: روزی که شهید شیخ شعاعی در عملیات کربلای ۴ ماند، قطعا خانواده این شهید ناراحت ونگران شدند ولی بعد از بیست و نه سال، این خانواده گفتند آن راز برای ما روشن شد که این شهدا بعد از سال ها باید پیامی را می آوردند و انقلابی عظیم را به وجود آوردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار داشت: برای خانواده شهید داده سخت است و شهدای مدافع حرمی که جنازه آنها برنگشت؛ اما گاهی خداوند اراده می کند که برخی این سختی مقطعی را تحمل کنند تا پیام انقلاب و عزت ملت ایران همچنان در جامعه ایران زنده بماند.
وی یادآور شد: باید تسلیم خدا باشیم که چه می پسندد و چه اراده کرده است؛ این درس بزرگ امام حسین (ع) در روز عاشوراست که در آخرین لحظات حیات می فرمایند که خدایا تو چه می پسندی و تو چه می خواهی؛ این فریاد شهدای ما بود و پیام شهید شیخ شعاعی خطاب دخترشان همین را تبیین می کند که باید تابع حق باشیم.
اگر شهدای غواص وشهید شیخ شعاعی ها نبودند از انقلاب نشانی نبود
حجت الاسلام والمسلمین مطرح کرد: خداوند دستور داده است که در مسیر اسلام و دفاع از کشور از هستی خود بگذریم؛ فرزند شهید بدان که پدرت در این مسیر کشته شد تا دین بماند؛ انقلاب و جمهوری اسلامی با خون همین شهدایی که مهمان آنها هستیم بیمه شده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس خاطرنشان کرد: اگر شهدای غواص و شهید شیخ شعاعی ها نبودند، امروز از اسلام و انقلاب هیچ نشانه ای نبود؛ دشمنان انقلاب در درون و بیرون تمام قدرت خود را بسیج کردند که این انقلاب را بشکنند که اما به دلیل نیت خالصانه شهدا و حرکت مخلصانه آنها موفق نشدند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات