بیانیه دانشجویان خواهر پیرامون وضعیت نامطلوب فضای مجازی کشور:

دغدغه رهبری در خصوص شبکه ملی اطلاعات هنوز بی پاسخ مانده است

در بخشی از این بیانیه آمده است:برخی مسئولین ذی ربط عملاً نسبت وضع آشفته و آسیب های این عرصه که گریبان گیر اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان کشور شده است، بی تفاوت هستند که جای تأسف دارد.
کد خبر: ۸۹۰۰۲۵۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، دانشجویان خواهر حاضر در طرح ولایت بسیج دانشجویی یزد در اعتراض یه وضعیت فضای مجازی کشور و عدم اهتمام جدی مسئولین ذی زبط به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و سامان دهی به وضعیت فضای مجازی کشور بیانیه ای صادر کردند که متن ان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه استفاده‌ صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به صورت رها و غیر قابل کنترل باشد. (رهبر معظم انقلاب)

مقوله ی فضای مجازی و شبکه گسترده اینترنت و استفاده روز افزون و ناآگاهانه از آن در این فضای نامحدود و بی امنیت نیازمند کنترل توام با هوشیاری از طرف مردم و سیاست گزاران است.
طبق فرمایش امام هدف جمهوری اسلامی استقلال کامل است، که همه زمینه ها علی الخصوص بحث مهم فرهنگی را شامل می شود و نیازمند اقدام موثر در زمان مناسب و با توجه به ضرورت های موجود است.

همانطور که از پیشینه اقدامات صاحبان قدرت پیداست،می توان به دشمنی آشکار آنها در همه ی زمینه ها پی برد؛ به تبع آن عقل حکم می کند که با هوشیاری رفع خطر کنیم تا کمی از نقش مصرف کنندگی کشور در زمینه مجازی فاصله بگیریم و از آسیب های آن بکاهیم.

ترکش های دشمنی ابرقدرت ها، سایر کشور ها را نیز به این واداشت تا شبکه مستقل اطلاعاتی خود را راه اندازی کنند.
اثرات این دشمنی در ایران در اشکال کم رنگ کردن نقش خانواده، بلوغ زودرس کودکان، کم رنگ شدن آموزه های اسلامی، ترویج سبک زندگی و شایعه پراکنی تا انتشار و حمله ویروس استاکس نت به نیروگاه هسته ای یا در اولویت قرار دادن کشور ایران در حملات جاسوسی در کنار برخی کشور ها و.... بروز یافت.
با کمی تفکر می توان دریافت که به جای اموزش به اقشار برای پیشگیری از خطرات فرهنگی یا اینکه به بحث مسدود کردن شبکه های غیرمجاز ایراد بگیریم و آن را سبب بی اعتمادی بین مردم و ملت قلمداد کنیم، بایستی به رفع علت مشکل بپردازیم تا معلول آن.

در همین راستا از اوایل دهه هشتاد رهبر معظم انقلاب که همواره متناسب با مشکلات به روز، راه حلی ارائه می دهند تا به تمدن نوین اسلامی نزدیک شویم، مبحث شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند و در دیدار خود با مسئولان تذکر دادند که کشور های صاحب شبکه های اطلاعاتی از آن به نفع خود استفاده می کنند که آنها نیز برای خود خط قرمزی دارند و ما نیز باید شبکه مجازی خود را کنترل کنیم و این به معنی محدود کردن نیست.
با توجه به هدف این طرح که استقلال در زیر ساخت های ارتباط شبکه ملی اطلاعات و افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است؛ شایعات برخی درباره ی محدود کردن دسترسی کاربران به اطلاعات در فضای مجازی با اجرای طرح ملی شدن شبکه اطلاعات نقض می شود.

لازم به توجه است که فعالیت در این عرصه آنقدر ارزشمند است که رهبر معظم انقلاب بیان می کنند که اگر در مقام رهبری جامعه نبودم به فعالیت در بخش فضای مجازی می پرداختم، اما برخی مسئولین ذی ربط عملاً نسبت وضع آشفته و آسیب های این عرصه که گریبان گیر اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان کشور شده است تا حدودی بی تفاوت هستند که جای تأسف دارد.

در پایان از مسئولین و سیاست گزاران در این عرصه خواهشمندیم که با دوراندیشی و اقدامات بجا و توجه به توانمندی های داخلی و نیروی انسانی نخبه انقلابی هر چه سریع تر دست به اقدام و رفع این نیاز ضروری وقت یعنی؛ اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات بزند.

فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا....
تلاش و تدبیرتان انقلابی

دانشجویان حاضر در دوره طرح ولایت خواهران استان یزد
مرداد 1396- مشهد مقدس
ارسال نظرات