امام جمعه سامان تأکید کرد:

همه مسئولین نباید فتنه ها و خسارت های آن را فراموش کنند

حجت الاسلام محسن ملک پور، خواستار توجه بیشتر مسئولین به وعده های داده شده بویژه در بحث معیشت مردم شد که جزء توصیه‌های مقام معظم رهبری است .
کد خبر: ۸۹۰۰۲۶۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه شهرستان سامان با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری، افزود: دولت دوازدهم با پشت سر گذاشتن این مراسم، به فضل الهی رسماً وارد یک دوره 4 ساله دیگر برای خدمت به میهن اسلامی و مردم شریف ایران شد.

وی اظهار داشت: اگر نگاهی به متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری دوره دوازدهم داشته باشیم رهبر معظم انقلاب علاوه بر شکر به درگاه الهی و تقدیر از مردم و منصوب کردن شخصیت منتخب مردم به ریاست جمهوری توصیه های جدی نیز ارائه کردند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، توصیه ها و تذکرات را بیان فرمودند که مهمترین محورهای سخنرانی ایشان در 3 بخش است که از جمله جهت گیری اصلی دولت دوازدهم، محور دوم آنکه مسئولان کشور و مردم نباید از توطئه‌های دشمنان غافل شوند و سوم آن 10 توصیه ای است که به رئیس جمهور و همکارانشان می باشد که همه مهم اند و جای بحث دارد.

ملکپور خاطرنشان کرد: فصل همدلی و همکاری آغاز شده و تبعا در شرایطی که امروز در منطقه و جهان وجود دارد و این آرایش های پنهان و آشکار دشمنان قسم خورده را که می‌بینیم بیشتر از هر زمان انتظار می رود که همه ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت کشور و تعالی کشور بسیج شوند، چرا که بدخواهان و معاندانی هستند که همواره آرزوی پوچ نابودی نظام و انقلاب اسلامی را در سر دارند و با خیال واهی می‌خواهند با سوء استفاده از برخی جریان‌های پس مانده از فتنه های سابق جنگ روانی داشته باشند تا شاید در گلوگاه های تصمیم سازی کشور نفوذ کنند و فکر و ذهن مسئولان را برای چند صباحی از مصالح ملی و وظایف اصلی منحرف کنند و به مسئله های چالشی و موضوعات فرعی سوق بدهند.

وی عنوان کرد: رمز موفقیت دولتمردان دولت دوازدهم قطعاً در تشخیص درست اوضاع و تن ندادن به فشارهای مرموز بدخواهان ملت ایران و به ویژه سران فتنه که با آن همه خسارت، بدون عذر خواهی می خواهند رأی مردم را مصادره کنند و هم اکنون سهم‌خواهی می‌کنند و جماعتی که از طرفی ادعا دارند به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل پایبند و وفادارند، ولی هیچ عکس‌العملی نسبت به عبور از خط و خطوط قرمز نشان ندادند.

امام جمعه سامان ادامه داد: آنها حتی تضمینی هم برای پایان دادن به شیطنت های خود علیه نظام نمی‌دهند و گاهی سخن از رفع حصر و تقبیح حصر می‌زنند.

وی با عنوان اینکه دشمن از دو مطلب مهم خیلی رنج می برد، تصریح کرد: اول آنکه پیروی قاطع خلف صالح امام از منش و روش امام راحل و عظیم‌الشأن انقلاب و ادامه همان مسیر الهی و انقلابی توسط رهبر معظم انقلاب و دومین مطلبی که دشمن همیشه از آن رنج می‌برده حضور همیشگی مردم در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی و صحنه های سیاسی یا غیر سیاسی است که باید قدردان این مردم عزیز بود.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه تاکید کرد: همه مسئولین نباید فتنه‌ها و خسارت های آن را فراموش کنند و برای خدمت به مردم باید تلاش کنند و وعده‌های داده شده را به خصوص بحث معیشت مردم که جزء توصیه‌های مقام معظم رهبری است مد نظر قرار بدهند.

ملکپور در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 23 مردادماه روز مقاومت و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه اشاره کرد و اظهار داشت: در این جنگ، حزب الله یک جهاد به تمام عیار را به نمایش گذاشت که اولین ویژگی آن این بود که مجموعه ای از یک کشور عربی در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیدند.

امام جمعه سامان با عنوان اینکه تمام جنگ‌هایی که بین اسرائیل و کشورهای عربی اتفاق افتاده بود چیزی جز شکست به دست نیامده بود، افزود: در اینجا جریان به عکس شده است و این پیروزی، پیروزی یک مجموعه محدود نبود بلکه پیروزی اسلام و قرآن و جهاد همراه با صبر و اخلاص بود.

ملکپور در بخش پایانی خطبه ها، به 23 ذیعقده روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا (علیه السلام) از راه دور اشاره کرد و افزود: همه می‌توانند در هر جایی که هستند، از راه دور با گفتن (صل الله علیک یا ابالحسن یا علی بن موسی رضا علیه السلام) به محضر این امام همام سلام بدهند.


ارسال نظرات