مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

سینمای ایران، با مبانی انسانیت سازگاری دارد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: برخلاف تبلیغات منفی که در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است سینمای ایران با مبانی انسانیت و بشریت سازگاری دارد.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۱۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
 

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل ، سیدناصر اسحاقی در حاشیه افتتاح سینمای پل معلق با اشاره به اهمیت سینما اظهار کرد: در جوامع امروزی سینما، شاهراه تحول اجتماعی، اخلاقی و رفتاری است لذا کشورهای توسعه یافته وقتی می‌خواهند در حوزه‌ای تحول ایجاد کنند از رمان و سینما بهره می‌گیرند.

وی افزود : نویسندگان صاحب فکر و صاحب قلم رمانی را بر اساس فلسفه زنده، پویا و علمی می‌نگارند و بعد از اینکه جامعه، به مبانی تحول و توسعه پی بردند با ساخت فیلم بر اساس آن رمان، مدل تحول به جامعه تزریق می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امروزه نقطه تحولات تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی سینما می‌باشد و نباید نگاه تفریحی و سرگرمی به سینما داشته باشیم حال اگر بخواهیم همگام با کشورهای توسعه یافته به نقطه تحولات دست پیدا کنیم بایستی موضوع رمان نویسی و فیلم سازی را مدنظر قرار دهیم.

اسحاقی به پاک بودن سینمای ایران اشاره کرد و افزود: سینمای ایران برخلاف تبلیغات منفی که در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است سینمای پاک و معنویت گرا می‌باشد و با مبانی انسانیت و بشریت سازگاری دارد.

وی افزود: فیلم سینمایی تولید شده در ایران اسلامی، از فیلمنامه تا اکران زیر نظر متخصصان شورای نظارت و بازبینی قرار می‌گیرد تا مسائل عرفی و شرعی اسلام رعایت و از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تجهیز سینماهای استان اردبیل اشاره کرد و افزود : به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها اطلاع دادیم هر شهرستان که سالن استاندارد سینما احداث کند تجهیزات سیستم پخش دیجیتال رو به آن شهرستان اهدا خواهیم کرد که در این مورد شهرستان‌های خلخال و پارس آباد از دیگر شهرستان‌ها موفق تر عمل کردند.

اسحاقی تصریح کرد: احداث سینما در مجموعه گردشگری پل معلق در مدت کمتر از یک ماه، بیانگر این است که این مجموعه گردشگری اهتمام ویژه‌ای در بحث فرهنگ دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان مشگین شهر دارای تمدنی کهن و فرهنگی غنی می‌باشد و شایسته نیست که مردم این شهرستان از سینما برخوردار نباشند لذا انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان گام‌های موثری در راستای برطرف کردن مشکل سینمای آزادگان مشگین شهر بردارند.

گفتنی است: سینمای پل معلق با ظرفیت 310 نفری در مدت 20 روز با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث و در اختیار گردشگران و علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظرات