خبرهای داغ:
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

واردات گوشت از خارج اقدامی نادرست است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای تولیدات دامی در کشور، واردات گوشت از خارج را اقدامی نادرست و عیبی بزرگ دانست.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۳۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بیت‌الله عبداللهی با اشاره به سهم ویژه این قشر در تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی، افزود: واردات گوشت به این قشر زحمتکش، روستاییان و تولید کنندگان داخلی در امر تولید گوشت لطمه وارد می کند.
وی بدون اشاره به میزان واردات گوشت از کشوری افزود: عشایر به غیر از تولید گوشت و لبنیات و کمک به حرکت چرخ‌ های اقتصادی کشور، زحمت دیگری برای نظام ندارند و باید بر اساس این توانمندی ها در جهت ایجاد رفاه و آسایش آنها تلاش شود.
عبداللهی با بیان اینکه بنده به ایجاد صنایع بزرگ و کوچک خانگی اعتقاد دارم، گفت: گاهی با سرمایه‌گذاری یک‌ میلیاردی تنها برای یک نفر اشتغال ایجاد می ‌شود درحالی که در صنایع کوچک نیز شاهدیم که با خلاقیت و نوآوری فقط با 30 میلیون تومان سرمایه در بخش مشاغل خانگی برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: جامعه عشایری به لحاظ سختی شرایط زندگی و کار مظلوم‌ تر از روستائیان هستند به‌ طوری که بخش عمده گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود اما متأسفانه برخی‌ها درک درستی از اهمیت عشایر ندارند و نه به خانه ‌های میلیاردی نیاز دارند نه چیز دیگر، بلکه کسانی که در رفاه اند از سختی‌های زندگی عشایر بی‌خبر هستند.
این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه هر مدیر و یا مسئولی که در رفاه باشد از مسائل و مشکلات مردم درک خوبی نخواهد داشت، اظهار کرد: اگر مسئولی بخواهد گره از مشکلات مردم به ‌خصوص عشایر باز کند باید شناخت کافی نداشته باشد و این شناخت را در کتاب نمی ‌توان یافت بلکه لمس مشکلات و تلاش برای رفع آن موارد و خصوصیاتی است که مردم از مدیر و مسئول انتظار دارند.
وی با تأکید بر حل مشکل اقساط وام زلزله زدگان سال 91، گفت: بسیاری از مردم در بازپرداخت اقساط وام‌های زلزله مشکل داشته و مردم شهرستان ‌های اهر و هریس به دلیل نبود درآمد در بازپرداخت اقساط وام زلزله با مشکل جدی مواجه شده‌اند.
نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت افزود: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام ‌گذاری کرده‌اند، باید مسئولین به این فکر باشند که چه ‌کاری برای تولید و اشتغال انجام داده‌اند، متأسفانه برخی از مدیران با نگاه به قوانین دست و پا گیر سازمان خود می‌ گویند ما نقشی در اقتصاد مقاومتی نداریم درحالی که این‌ گونه مدیران هنوز نمی‌ دانند که اصل وجود آنها در مدیریت چیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها