رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان :

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان گفت: با توجه به مقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری الزامی است.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۷۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ،امیرمحمد امیری با بیان اینکه نصب تابلو مشخصات ساختمان توسط مالک از ابتدای شروع عملیات ساختمانی طبق ماده 39 آئین نامه اجرائی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1383 و بند 2-11-2 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان – نظامات اداری یک الزام قانونی است، اظهارداشت : در صورت عدم نصب ابن تابلوها مسئولیت آن طبق قانون با مهندسان ناظر بوده و لذا عدم گزارش به موقع آن با توجه به تعدد پرونده های شورای انتظامی که شاکی ماده 35 اداره کل راه و شهرسازی می باشد بحث عدم نصب تابلو مشخصات پروژه بعنوان یک آیتم ثابت مطرح می باشد که متاسفانه باعث محکومیت همکاران محترم می شود.

وی افزود: ضرورت نصب تابلو مشخصات پروژه از وظایف سازندگان حقوقی مسکن و ساختمان است و مجری باید قبل از شروع عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی به صورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل دیدن باشد، درج کند. این تابلو تا زمان پایان کار باید در محل باقی بماند و شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه از شروع یا ادامه کار ساختمان‌هایی که تابلوی مشخصات را نصب نکرده‌اند جلوگیری می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان خاطر نشان کرد : ابعاد و اندازه و همچنین مشخصاتی که باید روی تابلو قید شود توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان گفت: این امر می‌تواند موجب اطلاع‌رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه شود و همچنین امر نظارت و بازرسی را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز آسان تر می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار